تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 دی 1391
سلول های بنیادی سرطان تخمدان با اهداف درمانی

  سلول های بنیادی سرطان تخمدان با اهداف درمانی

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه Yale ارتباط کلیدی بین فاکتورهای سلول های بنیادی (SCF) که محرک رشد سرطان تخمدان هستند و پیش آگهی این بیماری یافته اند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily.com ،  این مطالعه که راه را برای توسعه درمان های جدیدی برای سرطان تخمدان هموارمی کند ، در شماره جدید Cell Cycle به صورت آنلاین منتشر شده است.
دکتر Yingqun Huang ، دانشیار گروه زنان، زایمان و علوم تولید مثل، و همکارانش ارتباطی را بین این دو مفهوم نشان داده اند که سبب انقلابی در درمان سرطان می شود.
در ابتدا، مفهوم "سلول های بنیادی سرطانی"حاکی از آن است که در بطن هر تومور، یک زیر مجموعه کوچکی از سلول های توموری وجود دارند که به سختی قابل شناسایی بوده و رشد بخش عمده ای از تومور را تحریک می کند. این مفهوم پیش بینی می کند که درمان های متداول به طور معمول بخش عمده ای از سلول های توموری را از بین می برند در حالیکه یک محیط غنی برای رشد مداوم سلول های بنیادی توموری باقی می ماند.
مفهوم دوم، اصطلاح "بذر و خاک" است که نقش حیاتی را برای ریز محیط سلولهای توموری که محیط ویژه مورد نیاز برای رشد و گسترش سلول های سرطانی می باشد ، تعریف می کند.
دکتر Nita J. Maihle نویسنده مطالعه گفت: "هر دو مفهوم ارتباطی خاص را برای درمان تومورهای جامد بزرگسالان مانند سرطان تخمدان، که تشخیص و درمان آن دشواراست، ارائه می کند.
بیماران مبتلا به سرطان تخمدان به عود مجدد سلولهای توموری که به شیمی درمانی مقاوم هستند گرفتارمی شوند که در نهایت منجر به رشد کنترل نشده سرطان و مرگ می شود. 
در این مطالعه، هوانگ و همکارانش قادر به تعریف یک پایه مولکولی برای فعل و انفعالات صورت گرفته بین این دو مفهوم درسرطان تخمدان شدند. آنها این کار را با استفاده از روش های پیچیده تعیین توالی ژنی برای نشان دادن ارتباط های تنظیمی بین فاکتور سلول های بنیادی Lin28 و مولکول پیام رسان پروتئین ریخت زای استخوان 4 (BMP4) انجام دادند.
هوانگ گفت:"این نتایج ،اطلاعات مولکولی اخیر در خصوص پیش آگهی سرطان تخمدان را تایید کرده و همچنین نقش فعالی را برای ریزمحیط توموری در سرطان تخمدان ارائه می کند. این مطالعات اهداف جدیدی را برای توسعه روش های درمانی سرطان نشان می دهند. 
پایان مطلب/
 
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه