تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 دی 1391
سلول های بنیادی جدید با توانایی از بین بردن سرطان

  سلول های بنیادی جدید با توانایی از بین بردن سرطان

محققان شکل جدیدی از سلول های بنیادی خورنده سرطان را کشف کردند. این تیم می گوید که سلولهای T سیستم ایمنی دارای پتانسیل حمله به سلول های سرطانی می باشند.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از topnews.ae، گروهی از محققان مرکز تحقیقات آلرژی و ایمونولوژی RIKEN در ژاپن، شکل جدیدی از سلول های بنیادی خورنده سرطان را کشف کردند. این تیم می گوید که سلولهای T سیستم ایمنی دارای پتانسیل حمله به سلول های سرطانی می باشند. 
این پژوهشگران دانشگاه توکیو،  مطالعه خود را در مجله Cell Stem Cell ایالات متحده آمریکا منتشر کرده و توصیف کردند که چگونه به شکل جدیدی از سلول های خاص برای از بین بردن سرطان رسیده اند.
این محققان سلول های بنیادی پرتوان القایی (IPS) را از پوست ایجاد کردند سپس این سلول ها را به سلول های  T تبدیل کردند که این سلول های T می توانند به سلول های سرطانی دربیماران مبتلا به ملانوم بدخیم حمله کنند.
تقریبا 98٪ از این سلول های T تولید شده می توانند آنتی ژن های سلول های سرطانی را شناسایی کنند. همچنین، این سلول های T در وضعیت سالم اولیه باقی می مانند. این بر خلاف درمان های متداول ایمنی است که در آن، تعداد سلول های T با توانایی شناسایی سلول های سرطانی و آلوده ، خارج از بدن بیمار افزایش می یابد و سپس به بدن بیمار بازگردانده می شود.
دکترHiroshi Kawamoto  گفت:این استراتژی ممکن است مشکلاتی را که استراتژی های ایمونوتراپی فعلی با آن روبرو هستند حل کند و در نتیجه به موفقیت بزرگی در درمان سرطان دست یافت.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه