تاریخ انتشار: شنبه 03 مهر 1395
یافته های جدید و افزایش مطالعات در زمینه ترمیم قلب

  یافته های جدید و افزایش مطالعات در زمینه ترمیم قلب

محققین به دنبال یافتن راه های جدید برای بازسازی قلب آسیب دیده، مکانیسم های مولکولی را شناسایی کرده اند که ممکن است روزی برای رسیدن به این هدف کمک کننده باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در حالی که بسیاری از اندام ها مانند کبد قادر به بازسازی هستند، عضلات قلبی توانایی اندکی برای بازسازی در زمان آسیب دیدگی های بعد از حمله دارند. در زمان جنینی قلب قادر به تولید سلول های عضلانی قلب است اما بلافاصله بعد از تولد این توانایی متوقف می شود. مطالعات اخیر نشان داده اند که سلول های بنیادی اندکی در قلب بالغ وجود دارند که می توانند همانند زمان جنینی سلول های عضلانی جدیدی را تولید کنند.

محققین دانشگاه Aberdeen پیش از این توانسته اند سلول های بنیادی جنینی را در پتری دیش به سلول های عضلات قلبی (کاردیومیوسیت) تمایز دهند که تپیدن آن ها به وضوح قابل مشاهده است. این امر به آن ها اجازه مطالعه مکانیسم های مولکولی منجر به تمایز سلول های بنیادی به سلول های بنیادی قلبی را می دهد. در این میان آن ها نشان داده اند که مسیر سیگنالینگی مانند Wnt‌نقش مهمی در این فرایند دارند. در واقع فعال سازی یا مهار کردن مصنوعی مسیر Wnt می تواند تولید سلول های عضلات قلبی را القا کند. درگام بعدی این مطالعه جدید آن ها به دنبال این خواهند بود که دریابند که کجا و کی سیگنال های Wnt به طور طبیعی رخ می دهد تا به تنظیم تمایز عضلات قلبی بپردازد. آن ها براین باورند که با شناسایی این نکات، می توانند مانند زمان زندگی جنینی که سلول های عضلات قلبی جدید ساخته می شوند، سلول های قلبی بالغ را تحریک به بازسازی خودشان یا تولید سلول های جدید کنند. در واقع، خاموش یا روشن کردن به موقع مسیر Wnt‌می تواند به نوعی سلول های قلبی را برای بازسازی فریب دهد و این فرایند را در آن ها القا کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه