تاریخ انتشار: دوشنبه 05 مهر 1395
درمانی سریع و موثر برای لوکمیای میلوژن مزمن

  درمانی سریع و موثر برای لوکمیای میلوژن مزمن

اگرچه داروهای هدفمندی مانند Gleevec انقلابی را در درمان لوکمیای میلوژن مزمن(CML) ایجاد کرده اند، اما معمولا بیماران باید برای تمام عمرشان از این داروها استفاده کنند و ممکن است با گذشت زمان این داروها دیگر کارایی لازم را برای آن ها نداشته باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در مطالعه ای جدید محققین در انستیتو سرطان دانا فاربر دریافته اند که با مهار پروتئینی به نام Ezh2، سلول های بنیادی لوکمیای میلوژن مزمن می میرند. داروهایی در حال حاضر در بازار وجود دارند که این پروتئین را هدف قرار می دهند اما برای سرطان های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مطالعه آن ها نشان داده اند که بلوک کننده های Ezh2 در ترکیب با Gleevec و داروهای مشابه می توانند این بیماری را در برخی از بیماران به صورت نسبتا سریعی ریشه کن کنند و یا می توانند درمانی موثر برای افرادی باشند که به داروهای شبه Gleevec مقاومت نشان می دهند. در این مطالعه آن ها نشان داده اند که پروتئین Ezh2 نه تنها در سلول های بنیادی لوکمیایی بیش از حد بیان می شود بلکه به بقای آن ها و گسترش هر چه بیشتر سرطان نیز کمک می کند. مطالعات موشی بعدی نشان داد که غیر فعال سازی Ezh2‌از طریق تکنیک های ویرایش ژنی منجر به مرگ سلول های بنیادی لوکمیایی و متوقف شدن بیماری می شود. وابستگی سلول های بنیادی به Ezh2 نشان می دهد که آن ها شدیدا به داروهایی که این پروتئین را هدف قرار دهند، آسیب پذیر خواهند بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه