تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 دی 1391
بهبود عملکرد قلب به کمک سلول های بنیادی بیمار

  بهبود عملکرد قلب به کمک سلول های بنیادی بیمار

پزشکان بیمارستان Henry Ford اخیرا در یک تحقیق، از سلول های بنیادی یک بیمار برای درمان حمله قلبی حاد وی استفاده کرده اند.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل از DETROIT، استفا ده از سلول های بنیادی، روش های جدیدی را در درمان بیماران دچار حمله قلبی حادجهت جلوگیری از آسیب های بیشتر به عضله قلب و بهبود عملکرد آن ارائه می کند. هرچند این روش ها هنوز در مرحله تحقیقات هستند و یک روش درمان تائید شده به شمار نمی آیند.
 
بدن دارای مکانیسم هایی است که با استفاده از آن قادر به ترمیم خود است . به دنبال حمله قلبی، قلب پیام هایی را جهت ترمیم قسمت آسیب دیده می فرستد. بسته به آسیب پیش آمده ممکن است ترمیم کافی نباشد بنابراین قسمت سالم قلب برای پمپاژ خون باید بیش از گذشته کار کند. طبق مطالعات انجام شده بهترین زمان برای استفاده از سلول ها ی بنیادی10-7 روز بعداز بروز حمله قلبی است. نوع این سلول ها و نیز تعداد آنها در نتیجه کار بسیار تاثیر گذار می باشند.
 
Lenora Ashford معلم  بازنشته 64 است که اخیرا پزشکان از سلول های بنیادی خود او که از مغز استخوان وی جدا کرده بودند برای بهبود عملکرد قلبش استفاده نموده اند.نتیجه درمان برای بیمار رضایت بخش بوده است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه