تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 دی 1391
سلول درمانی برای درمان آرتروز زانو با موفقیت همراه بوده است
در همایش کاربرد سلول درمانی در بیماری های استخوان و مفاصل مطرح شد:

  سلول درمانی برای درمان آرتروز زانو با موفقیت همراه بوده است

در همایش کاربرد سلول درمانی در بیماری های استخوان و مفاصل که امروز پنج شنبه 21 دی ماه در سالن همایش های رویان با حضور استادان دانشگاه وعده زیادی از پزشکان متخصص برگزار شد، دکتر حمید گورابی، رییس پژوشگاه رویان از موفقیت درمان آرتروز با روش سلول درمانی در ایران خبر داد.
امتیاز: Article Rating

مرجان آقبلاغی - به گزارش بنیان ، در این همایش دکتر گورابی گفت: پس از گرفتن سلول ها از مغز استخوان و کشت آنها در فضای آزمایشگاه و در نهایت تزریق به بیماران با موفقیت هایی در زمینه درمان آرتروز همراه بوده ایم که به جرات می توان گفت در این عرصه پیشرفت چشمگیر داشته ایم و از بسیاری کشورهای دیگر پیش هستیم.
وی افزود: برای درمان آرتروز زانو با استفاده از سلول های بنیادی وارد مراحل درمانی شده ایم اما مشکلات مالی که در این عرصه با آن مواجه ایم روند ادامه تحقیقات درمانی را کند کرده است.   
در ادامه این مراسم دکتر ناصر اقدمی، مدیر بخش سلول درمانی پژوهشگاه رویان هم با اشاره به مبحث استانداردها در تولید سلول گفت: کهولت سن از عواملی است که بیمار را با بیماری های استخوان مواجه می کند که این مشکل به علت از بین رفتن بافت یا قسمتی از عملکرد بافت به وجود می آید .
دکتر اقدمی  تصریح کرد:روش های درمانی مختلفی برای این بیماری ها پیشنهاد شده که  یکی از آنها سلول درمانی است.
وی خاطر نشان کرد: ما با سلول درمانی بافت را ترمیم می کنیم تا بخش هایی که تخریب شده اند به حالت اولیه بازگردند.
در پایان بخش نخست این همایش دکتر عماد الدین متخصص ارتوپدی گفت: 65 تا 70 درصد کارهای تحقیقاتی به روش سلول درمانی مربوط به کارهای ارتوپدی بوده و این نشانگر این است که در این عرصه به موفقیت های بسیاری دست یافته ایم.
وی که عضو فعال پژوهشگاه رویان است خاطر نشان کرد: توان ارتوپدی در ایران بسیار بالاست؛در سه مبحث کندگی غضروف، تزریق سلول های مزانشیم داخل آرتروز لگن، زانو و مچ پا و سوار شدن سلول مزانشیم روی گرافت های مصنوعی به نتایج قطعی رسیده ایم که 70 در صد آرتروز ها را می توان با این روش درمان کرد.همچنین در پیوند غضروف نیز همپای کشورهای پیشرفته ایم و توانسته ایم غضروف بسازیم.
این متخصص ارتوپدی در خاتمه افزود: تنها مشکلی که برای اجرای این طرح و عمومی شدن اش در بیمارستان ها با آن مواجه هستیم نپرداختن بودجه برای این بخش از سوی دولت و وزارت بهداشت است.
«کاربردهای سلول‌های بنیادی مزانشیمی در ارتوپدی»، «بازسازی نقایص بزرگ فک تحتانی با استفاده از سلول‌های بنیادی»، «ارائه گزارش از فعالیت‌های ارتوپدی پژوهشگاه رویان»، «کاربرد سلول‌درمانی در بیماری‌های روماتولوژی»، «درمان کندگی غضروف با استفاده از سلول‌های مزانشیمی»، «درمان استئوآرتریت زانو با استفاده از PRP»، «کاربرد PRP در بیماری‌های استخوان و مفاصل» و «بهبود علائم آرتروز با استفاده از سلول‌های بنیادی» محورهای این همایش بود. این همایش با مشارکت انجمن‌های علمی چون انجمن ارتوپدی، طب فیزیکی، طب ورزشی و انجمن رومانتیسم برگزار شد.
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه