تاریخ انتشار: دوشنبه 26 مهر 1395
مشاهده تغییر سلول های بنیادی سرنخ هایی را درباره مبارزه با اسئوپورز یا پوکی استخوان در زنان پیر ارائه می دهد

  مشاهده تغییر سلول های بنیادی سرنخ هایی را درباره مبارزه با اسئوپورز یا پوکی استخوان در زنان پیر ارائه می دهد

سال هاست که محققین به دنبال استفاده از سلول های بنیادی برای درمانی بیماری های مختلف از جمله استئوپورز یا پوکی استخوان هستند. یکی از چالش های همیشگی مشاهده و مونیتور کردن تغییرات سلول های بنیادی طی فرایندهای درمانی بوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در مطالعه جدید محققین دانشگاه میسوری توانسته اند تغییر شکل سلول های چربی انسانی به سلول های بافت استخوانی را مشاهده کنند و طی این فرایند آن ها اطلاعاتی را در مورد استئوپورز در زنان پیر کشف کرده اند. برای مشاهده تغییر شکل سلول های بنیادی طی فرایند سلول درمانی، محققین از طیف سنجی ایمپدانس بستر الکتریکی سلولی(ECIS) استفاده کردند. در حال حاضر ECIS، برای مشاهده چگونگی واکنش سلول ها به دارو و ارزیابی دیواره های سلولی یا عملکرد سدهای سلولی استفاده می شود. هدف این محققین سلول های بنیادی مشتق از چربی انسانی و فرایندی بود که طی آن این سلول ها به سلول های استخوانی تبدیل می شوند.

با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی انسانی مشتق از افراد با سنین مختلف(24 تا 36 ساله، 48 تا 55 ساله و 60 تا 81 ساله) و استفاده از ECIS، محققین ارزیابی های پیچیده ای را از این سلول ها حین تمایزشان به سلول های استخوانی انجام دادند. آن ها دریافتند که سلول های پیرتر تغییرات اندکی را انجام می دهند ولی سلول های جوان تغییرات بیشتری داشته و در دراز مدت کلسیم بیشتری را ترشح می کنند. این اولین مطالعه ای است که از ECIS برای پیش بینی و مونیتو کردن پتانسیل تغییر شکل سلول های چربی به استخوان استفاده می کند و به نظر می رسد که تکنیک ECIS این توانایی را دارد که برای غربالگری پتانسیل استخوان زایی سلول های بنیادی چربی، ردیابی مراحل تمایز استخوانی و کنترل کیفی استخوان و توضیح دلایل زیستی اختلاف بین اهداکنندگان سلول های بنیادی استفاده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه