تاریخ انتشار: شنبه 23 دی 1391
محققان موثرترین درمان را برای اختلال متداول کلیوی یافته اند

  محققان موثرترین درمان را برای اختلال متداول کلیوی یافته اند

نتایج حاصل از یک کارآزمایی بالینی پیشگامانه محققان انگلیسی که درمان های انجام شده در بیماران مبتلا به یک نوع رایج بیماری کلیوی را با هم مقایسه کرده اند، آشکار کرد که یکی از درمان ها به میزان قابل توجهی موثرتراست. نتایج حاصل از این مطالعه، که در Lancet منتشر شده است، این روش را به عنوان موثرترین روش برای درمان این بیماری به پزشکان در سراسر جهان توصیه کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از "مدیکال اکسپرس"؛ این مطالعه به رهبری پژوهشگران دانشگاه بریستول، سه روش درمان یک نوع اختلال کلیوی شناخته شده به عنوان "نفروپاتی غشایی" را با هم مقایسه کردند. این بیماری که منجر به تغییرات و التهاب ساختارهای داخل کلیه ها که به فیلتر مواد زائد و مایعات کمک می کنند، می شود. معمولا با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی درمان می شوند، اما یک افزایش خطر ابتلا به نارسایی کلیه دراین بیماران وجود دارد. مطالعات قبلی بر روی این اختلال نشان می دهد که به محض اینکه عملکرد کلیه شروع به کاهش کند، انتظار زوال مداوم آن را می توان داشت.
این تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور Peter Mathieson، یک کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده را که شامل 108 نفر با 20 درصد کاهش درعملکرد کلیه در 37 مرکز کلیوی در سراسر UK بود، انجام دادند. بیماران به یکی از سه روش انتخاب شده درمان شدند و بیش از سه سال توسط این تیم مورد بررسی قرار گرفتند. این تیم نتایج حاصل از 33 بیماررا که با پردنیزولون و کلرامبوسیل تحت درمان قرار گرفتند، 37 نفررا که با سیکلوسپورین و 38 نفر را که به تنهایی با درمان های حمایتی درمان شده بودند را مورد ارزیابی قرارداد. آنها دریافتند که برای بیماران مبتلا به نفروپاتی غشایی، درمان شش ماه با دوره متناوب ماهانه پردنیزولون و کلرامبوسیل، موثر ترین گزینه خواهد بود. این روش بیشتر اثر را در جلوگیری از زوال بیشتر کلیه دربیماران مبتلا در طول مدت سه ساله مطالعه داشته و در نتیجه به عنوان یک روش درمانی توصیه می شود. پروفسور Mathieson گفت: «نارسایی کلیه یک بیماری مخرب است که درمان آن دشوار و گران قیمت بوده و بهترین استراتژی ما جلوگیری ازآن با روش های مؤثر درمان مشکلات کلیوی زمینه ای است.
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه