تاریخ انتشار: شنبه 23 دی 1391
آیا کاربرد همه سلول های بنیادی خون بندناف در طب ترمیمی یکسان است

  آیا کاربرد همه سلول های بنیادی خون بندناف در طب ترمیمی یکسان است

محققان دانشگاه Granada و دانشگاه Alcalá de Henares دریافتند که همه سلول های بنیادی جدا شده، به یک اندازه در طب ترمیمی و مهندسی بافت مؤثر نیستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از "ساینس بلاگ"؛ محققان در مقاله ای که به تازگی در مجله مهندسی بافت منتشر شده است گزارش کردند که، بر خلاف آنچه قبلا تصور می شد، تنها یک گروه خاص ازسلول های بنیادی خون بند ناف (CB-SC) حفظ شده در محیط کشت برای اهداف درمانی مفید هستند.
در حال حاضر، سلول های بنیادی خون بند ناف، کلیدی برای طب ترمیمی و مهندسی بافت می باشند. از همه انواع سلول های بنیادی خون بند ناف آنهایی که «سلول های بنیادی ژله وارتون (HWJSC)» نام دارند، با توجه به سهولت دسترسی و توانایی های زیاد برای توسعه به انواع مختلفی از بافت ها و تعدیل پاسخهای ایمنی، مورد علاقه متخصصان طب ترمیمی هستند.


با ترکیبی از آزمایشات میکروسکوپی ومیکروآنالیزی و مطالعه ژن های درگیر در بقا سلولها، محققان کشف کردند که تنها یک گروه خاص از سلول های بنیادی خون بند ناف (CB-SC) کشت شده برای اهداف درمانی مفید هستند.

هدف این مقاله، امکان انتخاب مناسب ترین HWJSC برای مهندسی بافت و طب ترمیمی است. به گفته این محققان، درمطالعات مختلف با HWJSC نتایج متناقضی به دست آمده است، چرا که محققان موفق به  انتخاب مناسب ترین گروه سلول ها نشده اند.
نتایج این مطالعه همچنین امکان انتخاب زیر گروه های سلول های بنیادی را از بافت های مختلف به منظور بهبود اثر درمانی روش های مختلف طب ترمیمی، فراهم کرده است.


 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه