تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 مهر 1395
تخصیص بودجه برای کمک به سلول درمانی گلوکوما

  تخصیص بودجه برای کمک به سلول درمانی گلوکوما

محققین بریتانیایی در انستیتو پیری و بیماری های مزمن این کشور، بودجه مناسبی را برای طراحی سلول درمانی های مناسب با استفاده از سلول های بنیادی برای گلوکوما دریافت کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، این بودجه برای انجام مطالعات ابتدایی در این زمینه تصویب شده است و در صورت پیشرفت و رسیدن به نتایج اولیه بودجه بیشتری به گام های بعدی تعلق خواهد گرفت.

چشم در معرض یک فشار دائم قرار دارد که آن را فشار درون چشمی(IOP) می نامند. این فشار از طریق تولید مداوم مایعی به نام aqueous humour تامین می شود که که معادل میزان مایعی است که است که از طریق شبکه مشبک چشمی(trabecular meshwork) زه کشی می شود. متاسفانه، با افزایش سن، سلول های شبکه ترابکولار رفته رفته از بین می روند و در نتیجه با تجمع مایع درون چشمی، بر میزان فشار درون چشم افزوده می شود و منجر به بیماری گلوکوم می شود.  افزایش فشار چشمی به دلیل زه کشی نامناسب می تواند منجر به آسیب های غیر قابل برگشت شبکیه و در نهایت کوری شود. جایگزینی این سلول ها یکی از اهداف بالقوه درمانی محسوب می شود و محققین استفاده از سلول های بنیادی را راهی برای جایگزینی این سلول ها می دانند. در بخشی از این مطالعه، اطلاعات ژنتیکی با استفاده از روش های غربالگری پیشرفته گرفته خواهد شد. این تکنولوژی به آن ها اجازه خواهد داد که تغییرات مربوط به بیش از 20000 ژن را طی گلوکوم بررسی کنند. هدف نهایی این مطالعه نیز شناسایی و ارزیابی ظرفیت تمایزی سلول های بنیادی برای جمعیت زایی مجدد و احیای عملکرد سلول های شبکیه خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه