تاریخ انتشار: یکشنبه 24 دی 1391
سلول های بنیادی در خدمت درمان ناشنوایی

  سلول های بنیادی در خدمت درمان ناشنوایی

دانشمندان دانشگاه هاروارد به تازگی با کمک دارویی موفق به تحریک سلول های بنیادی برای تبدیل به نوعی از سلول های سیستم شنوایی به نام سلول های مژه دار شنوایی شده اند که درحالت عادی در صورت از بین رفتن امکان تولید مجددآنها وجود ندارد و ناشنوایی ایجاد خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ناشنوایی به عنوان یک مشکل بسیار رایج در میان مردم، به دلایلی از قبیل در معرض صدا بودن ،سن،سموم، عفونت و انتی بیوتیک ها و داروهای ضد سرطان خاص ممکن است به وجود آید و با کاشت حلزون تا حدی می توان آن را بهبود بخشید. دانشمندان دانشگاه هاروارد نشان داده اند که با استفاده از دارو می توان سلول های موجود در حلزون شنوایی را برای تبدیل شدن به سلول های مژه دار تحریک کرد و امکان تولید مجدد و جایگزینی  آنها  را در صورت آسیب فراهم کرد. این دارو که در موشهای ناشنوا به کار رفته است آنزیمی به نام gama-secretase را مهار می کند.
دارو پیامی برای نوعی پروتئین به نام Notch دربر دارد که در سطح سلول های اطراف سلول های مژه دار وجود دارد و باعث تبدیل آنها به سلول های مورد نظر شده و جایگزینی آنها با سلول های آسیب دیده می شوند.
دکتر Albert Edge از محققین این مطالعه می گوید تولید مجدد این نوع سلول ها در پستانداران بالغ دری به روی شیوه های درمانی جدید در ناشنوایی می گشاید.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه