تاریخ انتشار: یکشنبه 24 دی 1391
روش های جدید تولید سلول های بنیادی؛ کلید تحقیق درباره بیماری های کلیدی

  روش های جدید تولید سلول های بنیادی؛ کلید تحقیق درباره بیماری های کلیدی

استفاده ازسلول های بنیادی برای غربالگری داروها و درمان بیماریهایی مانند هانتینگتون و پارکینسون را می توان با یک روش جدید تولید سلولهای بنیادی افزایش داد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday ، دانشمندان موفق به توسعه خانواده ای ازترکیبات شدند که می تواند رشد سلول های بنیادی جنینی انسان را درمقیاس های بزرگ برای استفاده در آزمایشات دارویی یا درمانی افزایش دهد.
این مواد جدید، که بر پایه ژل های آبدوست است، به عنوان داربست های کوچکی عمل کرده که سلول ها می توانند با چسبیدن به آنها رشد کنند. به طورمعمول سلول ها درظروف مسطح و گران قیمت بیولوژیکی که می توانند حامل پاتوژن ها وآلوده کننده ها باشند، رشد داده می شوند.
هنگامی که سلول ها به اندازه کافی برای هدف در نظر گرفته شده تکثیر شدند، ژل را می توان سرد کرد و سلول های بنیادی را بدون آسیب رساندن به آنها از ژل رها کرد.
این روش جدید برتری بیشتری نسبت به تکنیک های موجود جدا کردن سلول ها توسط وسایل مکانیکی و یا شیمیایی، که سلول ها را در معرض خطرآسیب بیشتری قرار می دهند، دارد.
دانشمندان می گویند که این داربست ها می توانند سبب تکثیرموثرسلول های بنیادی درمقیاس وسیع و بدون خطر آلودگی های سهوی شده وانجام پژوهش ها، برنامه های غربالگری داروها و کاربردهای بالینی که به تعداد زیادی سلول نیاز دارد، را تسهیل کند.
محققان دانشگاه ادینبورگ این مواد جدید را با غربالگری صدها ترکیب بالقوه که توانایی حمایت از رشد سلول های بنیادی را داشتند، توسعه دادند.
سلول های بنیادی ابزاری قدرتمند را برای غربالگری داروها ارائه کرده ومی تواند برای نشان دادن اثرات داروها بر روی سلول ها و سیستم های داخل بدن مورد استفاده قرار گیرد.
نتایج این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.
دکتر Paul de Sousa ، از مرکزطب ترمیمی دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند گفت: "این پیشرفت تا حد زیادی می تواند تولید خودکار سلول های بنیادی جنینی را افزایش داده وموجب افزایش بهره وری و کاهش هزینه تولید این سلول شود. ما به دنبال استفاده از این روش برای کمک به توسعه سلول های بنیادی پرتوان القایی از سلول های بالغ در آینده می باشیم.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه