تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 آبان 1395
توسعه فعالیت های بانک خون بندناف رویان برای تولید محصولات مشتق از جفت و بندناف
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان خبر داد

  توسعه فعالیت های بانک خون بندناف رویان برای تولید محصولات مشتق از جفت و بندناف

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در پنجمین همایش سالانه دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان از توسعه فعالیت های بانک خون بندناف رویان در زمینه تولید محصولات مشتق از جفت و بندناف خبر داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، پنجمین همایش سالانه دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان روز پنج شنبه در مرکز همایش های هتل بین المللی باباطاهر همدان با حضور مدیرعامل و مدیر فنی شرکت فناوری بن یاخته های رویان، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ، مسئولین جهاددانشگاهی استان همدان و مسئولین و رابطین دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان در سراسر کشور برگزار شد. 
در این همایش دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان در گزارشی از روند فعالیت های دفاتر بانک خون بندناف رویان گفت: تا کنون حدود 75 هزار نمونه در بانک عمومی و خصوصی بندناف رویان ذخیره سازی شده و از این تعداد حدود 20 نمونه برای بیمارانی که مبتلا به فلج مغزی، انواع سرطان های خون و یا تالاسمی بوده اند پیوند انجام شده است.
وی با بیان اینکه با حمایت وزارت بهداشت و درمان، مراکز پذیره نویسی اهداکنندگان سلول های بنیادی خون محیطی و بندناف راه اندازی شده و در استان های مختلف فعالیت خود را شروع کرده اند، گفت: از 10 سال پیش فعالیت های مرتبط با اهدای سلول های بنیادی خونساز در کشور ما شروع شده بود اما به خاطر مشکلات مالی روند پیشرفت این مراکز تا کنون کند بوده است اما با توجه به عزم وزارت بهداشت، سال گذشته شورای اهداکنندگان سلول های بنیادی با مسئولیت مستقیم وزارت بهداشت کار خود را آغاز کرد.
دکتر ضرابی خاطرنشان کرد: در برنامه قبلی اهدای سلول های بنیادی خونساز، فقط خون محیطی دیده شده بود اما در برنامه جدید، اهدای سلول های بنیادی خون بندناف نیز گنجانده شده است و همین سبب شد بحث ذخیره سازی سلول های بنیادی جدی تر دنبال شود و در4 ماه ابتدای سال 95، به اندازه کل سال 94 درخواست جستجوی نمونه خون بندناف برای پیوند به بیماران داشته ایم.
راه اندازی مرکز سلول درمانی مرکز طبی کودکان
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان با اشاره به تعامل بسیار خوب این شرکت با مراکز پیوند، با توجه به راه اندازی مرکز سلول درمانی مرکز طبی کودکان گفت: از این پس شاهد استفاده بیشتر از نمونه ها خواهیم بود .
توسعه محصولات بانک خون بندناف رویان 
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در مورد تنوع بخشی به محصولات این مرکز نیز گفت: پروژه تولید پرده آمنیوتیک برای درمان سوختگی ، زخم پای دیابتی و زخم های دیرخوب شونده را در دست اقدام داریم . 
وی با بیان اینکه نگهداری سلول های بنیادی پالپ دندان نیز از گذشته دربرخی کشورها انجام شده گفت: با توجه به ویژگی های خاص سلول های مزانشیم پالپ دندان شیری و تحقیقات علمی صورت گرفته و کاربرد و استفاده های احتمالی آن هیات مدیره با راه اندازی آن موافقت کرده و با هماهنگی با برخی مراکز دندانپزشکی، به زودی آغاز به کار خواهیم کرد. 
دکتر ضرابی به پروژه تولید سرم خون بندناف نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه هم اکنون با همکاری محققین پژوهشگاه رویان و بانک خون بندناف رویان در حال انجام است. 
وی توریسم درمانی را از دیگر فعالیت های شرکت فناوری بن یاخته های رویان عنوان کرد و گفت: کویت، عمان، عراق، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه جمعیت هدف ما هستند و با توجه به واگذاری مسئولیت دپارتمان بیماران خارجی پژوهشگاه رویان به این شرکت، برای جذب بیماران نابارور فعالیت های جدی و موثری آغاز کرده ایم.
اعلام آمادگی علوم پزشکی همدان برای همکاری با بانک خون بندناف رویان
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در سخنانی در این همایش سالانه گفت: دانشجویان به شدت علاقه‌مندند از اطلاعات علمی بانک ذخیره خون بندناف رویان استفاده کنند، به طوری‌که چند تور دانشجویی برای بازدید از فعالیت‌های این مجموعه اعزام شده است.
وی با بیان اینکه مؤسس بانک ذخیره خون بندناف رویان، جهاد دانشگاهی بوده که یک حرکت کاملا جهادی را انجام داده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی با تمام ظرفیت‌های خود در خدمت فعالیت‌های علمی است و کمک‌رسانی خواهد کرد.
موسوی‌بهار تصریح کرد: جوانان ما در همه جا قابلیت دارند و در تمام عرصه‌های علمی پیشتاز و نابغه هستند، به طوری‌که در عرصه پزشکی پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. 
موسوی‌بهار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حرکت پر شتاب ما در عرصه سلامت نباید کُند شود، اظهار کرد: رشد 13 برابری حرکت کشور نسبت به رشد متوسط جهانی نشان‌دهنده این است که حرکت و شتاب ما نباید کُند شود و باید همچنان ادامه پیدا کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: طی چند سال اخیر تا کنون با دانشگاه‌های تاجیکستان آشنا شدیم و دانستیم دانشگاه‌های این کشور در آرزوی استفاده از توانایی‌ها و دستاوردهای پژوهشگاه رویان هستند.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 19 فروردین,1396

پزشک مشاور

عسل@:
باسلام
درحاضرسلول های بنیادی خون بندناف تنها برای درمان بیماری های خونی کاربرد دارد.

ﺳﻪشنبه, 26 بهمن,1395

عسل

پسرهای دوقلوی بنده 7ماهه بدنیا اومدن که در NICU بستری بودن . یکی از پسرام دچار کم شنوایی عصبی شده و از سمعک استفاده میکنه دچار مشکلات عدیده ای در مدرسه و جامعه است لطفا بفرمایی با استفاده از سلولهای خون بند ناف برادر یا خواهرش میشه (در صورت حاملگی مجدد مادر) کم شنوایی پسرم رو درمان کرد؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه