تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 آبان 1395
رئیس مجمع نمایندگان یزد راه‌اندازی پژوهشکده سلولهای بنیادی در این استان را خواستار شد

  رئیس مجمع نمایندگان یزد راه‌اندازی پژوهشکده سلولهای بنیادی در این استان را خواستار شد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه علمی و پزشکی این استان خواستار راه اندازی پژوهشکده سلولهای بنیادی در این استان شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، محمدرضا تابش روز دوشنبه در دیدار رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی استان یزد، ضمن برشمردن ظرفیتهای بالای زیرساختی در جای جای این استان افزود: قطعا با تکیه بر داشته های بومی در راستای عملیاتی کردن موضوع اقتصاد مقاومتی ایجاد مراکز تخصصی و پژوهشی می تواند به شکوفایی این ظرفیتها در کوتاه مدت بیانجامد .
نماینده مردم اردکان در مجلس نیز در ادامه از وجود امکانات و نیروی انسانی دانشکده هنر اردکان به عنوان یک ظرفیت بالقوه یاد کرد و اظهار داشت :تداوم فعالیت این واحد آموزشی نیاز به پیگیری بیشتر بخصوص در ایجاد رشته ها و پژوهشکده های تخصصی دارد .
تابش اضافه کرد: با توجه به آماده شدن دو طرح مرکز رشد سلامت و هنر و آمادگی در زمینه راه اندازی مرکز کلینیک درمانی، همت مسئولان و مشارکت جدی واحدهای صنعتی را در این خصوص بیش از هر زمان دیگر می طلبد.
نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به پیشینه جهاد دانشگاهی در اردکان و تصمیمات صورت گرفته در جلسات قبلی، بر راه اندازی پژوهشکده های تخصصی در این شهرستان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، وی همچنین به پیشرفت های علمی اخیر اشاره کرد و گفت: امروز پزشکی به سمت طب بازیافتی حرکت کرده و با توجه به امکانات موجود در استان یزد؛ می توان از این مسیر برای پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر استان بهره گرفت.
رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی استان با موسسه رویان، نسبت به پیگیری و اجرایی شدن آن هم قول مساعد داد.
نماینده مردم اردکان همچنین در حاشیه این نشست در مذاکره تلفنی با رئیس جهاد دانشگاهی کشور، ضرورت راه اندازی پژوهشکده سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان یزد را یاد آور شد.
به گزارش ایرنا ، مهدی باصولی رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در استان و به ویژه شهرستان اردکان، بر عملیاتی شدن همه تعهدات این سازمان در شهرستان تاکید کرد و طرح‌هایی را نیز جهت توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در اردکان پیشنهاد داد.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه