تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 آبان 1395
اولین ضربان های قلبی انسان چه زمانی اتفاق می افتد؟

  اولین ضربان های قلبی انسان چه زمانی اتفاق می افتد؟

تاکنون، محققین تصور می کردند که عضلات قلبی موش برای اولین بار در روز هشتم بارداری به قصد تپیدن شروع به انقباض می کنند که معادل روز 21 بارداری در انسان است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، اینک در مطالعه ای جدید محققین در بنیاد قلب بریتانیا در دانشگاه آکسفورد نشان دادن که شروع تپیدن قلب در جنین های موش زودتر از آن چه تصور می شود صورت می گیرد که این زمان معااد روز 16 بارداری در انسان است.

در این مطالعه آن ها به مشاهده قلب در حال تکوین موش پرداختند و دریافتند که عضلات قلبی آن ها همزمان با تشکیل تاج قلبی(اولین مرحله از تکوین قلب) شروع به تپیدن می کنند. در موش این تاج در روز 7.5 بعد از بارداری شکل می گیرد که معادل روز 16 در جنین انسان است. پیش از این تصور می شد که این انقباض در مراحل دیرتر و زمانی که قلب به صورت یک لوله خطی در می آید شروع می شود.. این محققین با اضافه کردن مارکرهای فلورسنس به مولکول های کلسیم درون جنین، آن ها توانستند ببینند که دقیقا چه زمانی کلسیم به سلول های عضلات قلبی ما می گویند که منقبض شوند و به اندازه کافی با هم هماهنگ باشند که یک ضربان قلب را شروع کنند. آن ها دریافتند که پروتئینی به نام NCX1 نقش کلیدی را در تولید سیگنال های کلسیم مورد نیاز برای تولید عملکرد ضربانی قلب بازی می کند. قلب اولین اندامی است که طی تکوین جنینی شکل می گیرد و برای رساندن اکسیژن و مواد غذایی به جنین های در حال تکوین ضروری است. محققین براین باورند که با دانستن این امر که چه زمانی و چگونه قلب در رحم شکل می گیرد، روزی قادر خواهند بود از مشکلات قلبی که در زمان تکوین جنینی ایجاد می شود جلوگیری کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه