تاریخ انتشار: دوشنبه 25 دی 1391
سلول های بنیادی می توانند منجربه مرگ شوند

  سلول های بنیادی می توانند منجربه مرگ شوند

انجمن پزشکی سلول های بنیادی فیلیپین (PSSCM) اذعان کرد که استفاده غیر تخصصی از سلول های بنیادی حامل خطرات و عوارض است و حتی ممکن است به مرگ فرد بیمار بیانجامد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از sunstar ، با توجه به سخنان دکتر Leo Olarte سخنگوی انجمن پزشکی سلول های بنیادی فیلیپین (PSSCM) ، اگرچه درمان با سلول های بنیادی می تواند مفید واقع شود اما این یک نتیجه کلی نیست و ممکن است گاهی منجر به اثرات منفی درفرد شود.

دکتر Olarte در بیانیه ای که  توسط انجمن پزشکی فیلیپین منتشرشد گفت: اگر چه برخی از افراد مشکلات اندکی رادر رابطه  با پیوند تجربه می کنند ، اما بعضی دیگر ممکن است دچار عوارضی شوند که نیاز به درمان و بستری شدن در بیمارستان داشته باشد و برخی از عوارض می تواند تهدید کننده زندگی فرد باشد، که در میان آنها می توان به شکست پیوند سلول های بنیادی، آسیب به ارگان ها ، عفونت ، آب مروارید، ناباروری ، سرطان ، بیماری پیوند علیه میزبان، و مرگ اشاره کرد.
 دکتر Olarte اضافه کرد: این عوارض ممکن است درنتیجه  اختلال خونی ، نوع پیوند، سن و سلامت فرد ایجاد شود.

معاون انجمن پزشکی فیلیپین توضیح داد که: بیماری پیوند علیه میزبان ( graft-versus-host) زمانی اتفاق می افتد که سلول های بنیادی پیوند شده به بدن گیرنده حمله می کنند.

دکتر Olarte در این باره گفت: بیماری پیوند علیه میزبان می تواند خفیف یا شدید باشد. این بیماری می تواند خیلی زود یا ماه ها  و سال ها بعد از پیوند رخ دهد.
وی گفت : کسانی که تحت درمان با سلول های بنیادی قرار می گیرند باید توسط پزشک خود تحت نظر باشند تا از نظر علائم و نشانه های عوارض مورد بررسی قرار بگیرند.

پایان مطلب /

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه