تاریخ انتشار: دوشنبه 17 آبان 1395
شناسایی مسیرهای زیستی منجر به تشکیل قلب

  شناسایی مسیرهای زیستی منجر به تشکیل قلب

محققین در مرکز تحقیقات سلول های بنیادی دانشگاه UT Southwestern مسیر را شناسایی کرده اند که برای تشکیل قلب ضروری است و طی این فرایند مکانیسمی را آشکار ساخته اند که ممکن است بخش های پیش از این ناشناخته ای از عملکرد ژنومی را آشکار سازد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، توالی DNA که این محققین مطالعه کرده اند Upperhand(Uph) نام دارد که درست قبل از ژن Hand2 قرار دارد که تکوین قلب را همزمان با رشدش در رحم کنترل می کند.

این یافته ها مرحله ای جدید و پیش بینی نشده را نشان داده است که تشکیل قلب را کنترل می کند و به موجب آن یک ژن یعنی Upperhand بیان ژن مجاورش یعنی Hand2 را به وسیله یک مکانیسم غیر معمول تنظیم می کند. همکاری این دو ژن منجر به مجموعه وقایعی می شود که برای تشکیل قلب حیاتی است. هم چنین Upperhand ممکن است معمای پشت پرده این که چرا برخی توالی های DNA به عنوان الگو برای پروتئین های سنتز کننده عمل نمی کنند را حل کنند. این توالی ها را DNAهای غیر کد کننده می نامند و عملکرد آن ها هنوز مشخص نیست. این توالی های غیر کد کننده را معماها یا بخش ناشناخته ژنوم می دانند. Upperhand یکی از این DNAهای غیر کد کننده است که به عنوان الگویی برای پروتئین سازی عمل نمی کند. محققین براین باورند که احتمالا یک مکانیسم عمومی برای کنترل بسیاری از ژن های مهم تکوینی وجود داردف زیرا بسیاری از ژن های کنترل کننده قلبی در مجاورت RNAهای غیر کد کننده قرار دارند و هیچ کس دلیل آن  را نمی داند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه