تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 آبان 1395
محیط کم اکسیژن موجب بازسازی قلب در موش می شود

  محیط کم اکسیژن موجب بازسازی قلب در موش می شود

عضلات قلبی سالم و طبیعی به خوبی با خون غنی از اکسیژن تغذیه می شوند. اما متخصصین قلب در مرکز پزشکی UT Southwestern توانسته اند عضلات قلبی را با قرار دادن موش ها در یک محیط بی نهایت کم اکسیژن بازسازی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه محققین اکسیژن موجود در هوایی که موش تنفس می کند را به تدریج کاهش دادند و در نهایت به 7 درصد میزان طبیعی رساندند. بعد از دو هفته بودن در محیط کم اکسیژن، سلول های عضلات قلبی(کاردیومیوسیت ها) شروع به تقسیم و رشد کردند. تحت شرایط طبیعی این سلول های قلبی در پستانداران بالغ تقسیم نمی شوند.

چند سال پیش بود که محققین کشف کردند قلب نوزاد پستانداران توانایی بازسازی را دارد و این توانایی بازسازی بعد از چند هفته از تولد جانور به صورت سریع از بین می رود و کاردیومیوسیت هایی که در محیط غنی از اکسیژن غوطه ور باشند دچار آسیب می شوند. قلب انسان بالغ بعد از وقوع یک حمله قلبی قادر به بازسازی نیست و این همان امری است که موجب مشکلات قلبی شدید می شود اما به نظر می رسد که پایین آوردن شدید اکسیژن می تواند آسیب را برطرف ساخته و منجر به تقسیم سلولی و رشد مجدد قلب شود. در این مطالعه محققین میزان اکسیژن را از 21 درصد(طبیعی) به 7 درصد رساندند(طی یک هفته) و عملکرد قلبی را مورد بررسی قرار دادند. آن ها نشان دادند که کاهش اکسیژن منجر به افزایش تعداد کاردیومیوسیت ها و بهبود عملکرد قلبی می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه