تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 آبان 1395
اعضای بانک داوطلبان اهداکننده سلولهای بنیادی به 20 هزار نفر افزایش می یابد
معاون فنی و فناوریهای نوین سازمان انتقال خون:

  اعضای بانک داوطلبان اهداکننده سلولهای بنیادی به 20 هزار نفر افزایش می یابد

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون گفت: تا پایان سال 95 به بانک داوطلبان اهداکننده سلول های بنیادی خونساز کشور 20 هزار نفر افزوده خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان از سازمان انتقال خون، دکتر کریم شمس اسنجان در همایش مدیران و مسئولان مراکز سپاس (مرکز پذیرش اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز)سازمان انتقال خون بدون اشاره به اعضای کنونی این بانک افزود: وظیفه معاونت فنی و فناوری های نوین، تبدیل اطلاعات سازمانی به برنامه های عملیاتی و ارسال آن به تمامی مراکز انتقال خون در سراسر کشور است. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز سپاس مسئولیت کنترل فرآیندهای مربوط به پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز را به عهده دارد و این مرکز توانسته است پزشکان 15 مرکز انتقال خون استان ها را برای پذیره نویسی آموزش دهد.
معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون گفت:سازمان انتقال خون به پذیره نویسی سلول های بنیادی به عنوان یک پروژه نگاه نمی کند بلکه این فرآیند را جزو وظایف سازمان انتقال خون می داند.
وی افزود: سازمان انتقال خون در نظر دارد تا پایان سال 95 به بانک داوطلبان اهداکننده سلولهای بنیادی خونساز کشور 20 هزار نفر اضافه کند و این امر نیازمند همراهی همه بخش های سازمان است.
شمس با اشاره به اهمیت پلاکت فرزیس(روش پیشرفته جمع آوری و تهیه پلاکت است که با استفاده از یک دستگاه ویژه، پلاکت فرد اهداکننده جمع آوری و بقیه خون و اجزا آن به بدن فردبرمی گردد ) افزود: این فرآیند یکی از الزامات پیوند است و سیاست سازمان انتقال خون تشویق به استفاده از پلاکت فرزیس است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت ارتباط سازمان انتقال خون با مراکز درمانی بیان کرد: بازدید از بخش های آنکولوژی(بخش تخصصی خون جهت ارائه خدمات در بالاترین سطح کیفی، از وجود تجهیزات پیشرفته و اساتید مجرب) توسط سازمان انتقال خون و اطلاع رسانی در زمینه توان این سازمان برای تهیه پلاکت فرزیس می تواند گام مهمی در درمان بیماری های صعب العلاج باشد.
شمس از تمامی مدیران کل مراکز انتقال خون استان ها درخواست کرد برای افزایش پذیره نویسی سلول های بنیادی تلاش گسترده ای را آغاز کنند و این کار را جزء وظایف اصلی سازمان انتقال خون بدانند.
مرکز پذیرش اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز( مرکز سپاس)، برای اهدا به غیر خویشاونداز اول اسفند 1387 تاسیس و فعالیت رسمی خود را از 1389 در سازمان انتقال ایران آغازکرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه