تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 آبان 1395
انجام بیش از 6 هزار پیوند سلول بنیادی دردانشگاه علوم پزشکی تهران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد:

  انجام بیش از 6 هزار پیوند سلول بنیادی دردانشگاه علوم پزشکی تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به پیشرفت های خوب در پیوند سلول های بنیادی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 6 هزار پیوند سلول بنیادی یا مغز استخوان در برخی از بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه انجام شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکترعلی جعفریان روز سه شنبه در حاشیه اولین همایش بین المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش (یوسرن) درجمع خبرنگاران افزود: این آمار نشان دهنده آن است که این دانشگاه جزو پنج مرکز اول پیوند سلول های بنیادی خون است.

وی اظهار کرد که پیوند سلول های بنیادی خون در بیمارستان های شریعی، امام خمینی (ره) و مرکز طبی کودکان انجام می شود.
جعفریان ادامه داد که این پیوند ها برای درمان برخی از سرطان های خون، بیماری های مادرزادی مانند تالاسمی وعوارض بعضی از درمان ها، انجام می شود. 
وی، انجام نزدیک به 4 هزار و 800 پیوند کلیه و 520 پیوند کبد را از دیگر موفقیت های این دانشگاه برشمرد و گفت: در پیوندهای کلیه و کبد به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم اما در پیوندهای قلب و ریه همچون سایر کشورها تعداد زیاد نیست اما در تلاش هستیم آنها را نیزافزایش دهیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، برگزاری چنین رخدادهای علمی را فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های علمی کشور اعلام کرد و گفت: ما بطور مطلوب توانمندی های کشور را معرفی نکرده ایم و باید از اینگونه ظرفیت ها نهایت بهره را ببریم.
جعفریان ادامه داد که اینگونه همایش های بین المللی فرصت مناسب را در اختیار دانشمندان برتر ایرانی قرار می دهد تا دستاوردها و نتایج تحقیقات علمی را به نحو مطلوب به سایر برگزیدگان علمی دنیا معرفی کنند.
وی، توسعه ارتباطات و ایجاد انگیزه در محققان جوان را از جمله مزیت های نخستین همایش یوسرن برشمرد و گفت: در تلاش هستیم شبکه جهانی یوسرن را به مکانی مناسب برای تعاملات و ارتباطات علمی بین المللی قرار دهیم.
اولین همایش بین المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش ( یوسرن) از امرور ( 18 آبان ماه) کار خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز کرده و تا 20 آبان ماه ادامه دارد. 

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه