تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 دی 1391
دکتر سلطانخواه: مقام اول منطقه در نگارش مقاله های زیست فناوری از آن ایران است
در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه زیست فناوری مطرح شد

  دکتر سلطانخواه: مقام اول منطقه در نگارش مقاله های زیست فناوری از آن ایران است

دکتر نسرین سلطانخواه ،معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در آیین افتتاح دومین نمایشگاه زیست فناوری که سه شنبه 27 دی ماه برگزار شد، با اشاره به ورود ایران به مرحله جدیدی از توسعه علم و فناوری گفت: اکنون در تولید مقاله های حوزه زیست فناوری درمنطقه مقام اول را داریم و در جهان نیز دارای رتبه سیزدهم هستیم.
امتیاز: Article Rating

مرجان آقبلاغی

به گزارش بنیان، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور صاحب قدم لطفی، رئیس ستاد توسعه زیست فناوری کشور، نادری‌منش،معاون آموزشی وزیر علوم و جمعی از متخصصان حوزه بیوتکنولوژی برگزار شد.

دکترسلطانخواه در این مراسم گفت: امروز کشور ما در عرصه توسعه علم و فناوری وارد مرحله جدیدی شده و طی دوره بیست ساله ، سرمایه گذاری های عظیمی در حوزه زیر ساخت ها و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه داشته است.

 وی افزود: براساس آخرین گزارش ها ،در تولید مقاله طی سال های 2005 تا 2011 از رتبه سوم به رتبه یکم صعود کرده ایم که این موفقیت حاصل تلاش استادان و محققان است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر این موضوع که امروز وقت آن رسیده که اهداف توسعه و فناوری در کشور تکامل پیدا کند  خاطر نشان کرد: زیست فناوری از حوزه های قابل توجه ای است که با رشته های مهم از جمله پزشکی، کشاورزی و محیط زیست ارتباط  دارد و توفیق در این حوزه باعث تحول در دیگر علوم می شود .
وی در ادامه به توفیق در تولید داروهای نو ترکیب اشاره و تصریح کرد: اکنون کشور ما 19 محصول نو ترکیب را تولید می کند و قرار است 10 محصول دارویی نو ترکیب دیگر به زودی رونمایی و وارد بازار شود که با ورود این 10 قلم، صرفه جویی ارزی 146 میلیون دلاری را خواهیم داشت .

وی در پایان به اختصاص بیش از 35 میلیارد تومان حمایت های تسهیلاتی به بخش های دولتی و خصوصی در این زمینه خبر داد و گفت: از 147 داروی نو ترکیب سهم چین 14 قلم ، هند 16 قلم و ایران 19 قلم است که با رونمایی شدن از  10 داروی جدید به 29 قلم خواهد رسید.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه