تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 دی 1391
درمان کانال ریشه دندان با کمک سلولهای بنیادی

  درمان کانال ریشه دندان با کمک سلولهای بنیادی

بیش از 60 میلیون درمان کانال ریشه دندان درسراسر جهان هر ساله انجام می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Daily News :دکتر George Huang از مرکز علوم دانشگاه Tennessee Health ، در تلاش است تا انقلابی را در درمان کانال های جدید ریشه دندان که در واقع با رشد مجدد سبب آلوده شدن و از بین رفتن بافت پالپ ریشه های دندان بیمارمی شود، ایجاد کند.
بیش از 60 میلیون درمان کانال ریشه دندان درسراسر جهان هر ساله انجام می شود. Huang بر روی درمان و پیشگیری از بیماری های سیستم کانال ریشه  با استفاده از سلولهای بنیادی متمرکز شده است.
ابتدا سلول های بنیادی بیمار جدا شده، درمحیط آزمایشگاهی رشد داده و سپس به داخل دهان بیماربرگردانده می شود. در مدت دو ماه، ریشه دندان بازسازی خواهد شد.
توجه داشته باشید که این روش درمانی هوانگ ، درابتدا برای بیماری ریشه دندان است و بازسازی تمام دندان را شامل نمی شود. در حال حاضر، دانشمندان ژاپنی نشان داده اند که می توانند دندان های حیوانات کوچکی مثل موش را به طور کامل بازسازی کنند.
هوانگ گفت: گروه ما نشان داد که ما می توانیم سلول های بنیادی را از بافت پالپ جدا کرده و پس از تکثیر و یا رشد در ظروف کشت ، آنها را بر روی داربست های مصنوعی یا طبیعی قرار داده و سپس در فضای کانال وارد کنیم. با استفاده از یک مدل حیوانی کوچک، ما قادربه بازسازی کامل بافت پالپ در فضای خالی کانال شدیم.
یکی دیگر از عملکردهای بافت پالپ تولید dentyne است.
هوانگ گفت: عملکرد طبیعی بافت پالپ حفظ پایداری دندان و قرار دادن  dentyne بر روی دندان برای تقویت و حفظ ساختار دندان است.
تحقیقات مشابه این در کشورهای دیگرنیزموفقیت آمیزبوده است.
درحال حاضر آزمایشات بر روی حیوانات بزرگتر، از جمله خوک و سگ در حال انجام است و آزمایش های بالینی بر روی انسان نیز در10 سال آینده آغاز خواهد شد.
پژوهش هوانگ همچنین شامل بررسی استفاده از سلول های بنیادی یک فرد دیگردر بیماران است. او همچنین پتانسیل ایجاد بانک سلول های بنیادی دندان درآینده را پیش بینی می کند.
دستیابی به موفقیت در روش های درمان ریشه دندان می تواند خبر خوبی برای بسیاری از مردم مخالف درمان کانال ریشه ، به دلیل سمیت باکتری های بی هوازی یافت شده در داخل و اطراف کانال ریشه  می باشد.
ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 15 بهمن,1392

لیلا عرب

با سلام <br />خیر، هنوز در مرحله تحقیقات است و درمانی نشده.

ﺳﻪشنبه, 15 بهمن,1392

niloofar

آيااين روش درمان هم اكنون يا به زودي در ايران عملي خواهد بود؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه