تاریخ انتشار: دوشنبه 02 بهمن 1391
تولید کیت های استخراج DNA و آنزیم های پلیمرازی مورد نیاز  محققان و مراکز تحقیقاتی
به همت محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران انجام پذیرفت؛

  تولید کیت های استخراج DNA و آنزیم های پلیمرازی مورد نیاز محققان و مراکز تحقیقاتی

بانک مولکولی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با تولید و ارائه هشت محصول مهم و ضروری در این حوزه شامل کیت های استخراج DNA و آنزیم های پلیمرازی گام بزرگی در جهت نیل به خود کفایی در این بخش برداشت.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران،  دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، گفت: بانک مولکولی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تقویت روحیه اقتصاد مقاومتی و همچنین رساندن جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران در حوزه بیوتکنولوژی به سطح شایسته و مطلوب در منطقه و جهان و با درک نیاز جامعه تحقیقاتی به مواد و کیت های مورد نیاز بخشهای مختلف تحقیقات بیوتکنولوژی (پزشکی- کشاورزی – پایه و ...) با تولید و ارائه هشت محصول مهم و ضروری در این حوزه شامل کیت های استخراج DNA و آنزیم های پلیمرازی گام بزرگی در جهت نیل به خود کفایی در این بخش برداشته است. 
دکترفاضلی افزود: وارداتی بودن اکثر این محصولات در سالیان اخیر باعث ارزبری بسیار بالا و تحمیل هزینه های گزاف به بخش های تحقیقاتی و آموزشی کشور در این حوزه شده است. این بار اقتصادی توام با هدررفتن زمان طولانی جهت دستیابی محققان داخلی به آن محصولات و گاهاَ کاهش کیفیت آن محصولات بدلیل روند طولانی رسیدن محصول بدست مصرف کننده داخلی عملا باعث کندی روند تحقیقات و پیشرفت علمی کشور در این بخش گردیده است. 
وی خاطر نشان کرد:مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با بومی سازی دانش تولید محصولات مذکور موفق به راه اندازی خط تولید کیت های استخراج DNA مبتنی بر ستون های کروماتوگرافی از انواع نمونه های بیولوژیک و نیز آنزیمهای پلیمرازی با خلوص بالا شده است. لازم بذکر است که هزینه ای که محققان داخلی بابت تهیه این محصولات پرداخت می نمایند به یک چهارم الی یک پنجم قیمت محصولات مشابه خارجی کاهش یافته است.
لازم به ذکر است  کیفیت محصولات مرکز قابل رقابت با برندهای معتبر خارجی بوده و بمدت بیش از دوسال مراحل کنترل کیفی متعددی را گذرانده و توسط مراکز تحقیقاتی معتبر در کشور مورد آزمایش و تائید قرار گرفته است.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه