تاریخ انتشار: پنجشنبه 05 بهمن 1391
هورمون درمانی در سرطان پستان جایگزین شیمی درمانی می شود
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

  هورمون درمانی در سرطان پستان جایگزین شیمی درمانی می شود

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص انکولوژی گفت: هورمون درمانی سرطان پستان، بسیار مهم و به زودی جایگزین شیمی درمانی می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر مستانه صانعی در این باره به خبرنگار بنیان گفت: در هورمون درمانی سرطان پستان ، بیماران نفع بیشتری  برده و احتمال عود دوباره سرطان در آنها 40 درصد کاهش می یابد. 

وی با اشاره به اینکه این عدد ، آمار قابل توجهی است افزود: هورمون درمانی باعث می شود تا بیمار حداقل تا 15 سال به سرطان در پستان مقابل مبتلا نشود.
صانعی تصریح کرد: قدیمی ترین و جدیدترین داروهای داخلی و خارجی هورمون تراپی در اختیار متخصصان ما قرار دارد که ممکن است به شکل داروی خوراکی و یا تزریق عضلانی برای مبتلایان استفاده شود. 
وی با تاکید بر غربالگری سرطان پستان در زنان بالای 40 سال خاطر نشان کرد: در افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان وجود دارد در 35 سالگی باید این غربالگری انجام شود. 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برای درمان سرطان پستان، یا از درمان عمومی که شامل جراحی و پرتو درمانی است استفاده می شود یا درمان سیستمیک که شامل هورمون درمانی ، شیمی درمانی و هدف درمانی است و هر یک در درمان نقش خاص خودشان را دارند . 
صانعی در پایان گفت: درمان سرطان پستان در ایران به روز و با جدیدترین روش ها و بهترین کادر پزشکی چه در زمینه تشخیص و چه درمان صورت می گیرد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 06 آبان,1392

لیلا عرب

سئوال:ایاازسلولهای بنیادی دردرمان کانسرریه میتوان استفاده کرد؟
پاسخ:خیر

جمعه, 03 آبان,1392

meshyana

ایاازسلولهای بنیادی دردرمان کانسرریه میتوان استفاده کرد؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه