تاریخ انتشار: یکشنبه 08 بهمن 1391
استفاده ازسلول های بنیادی قبل ازپیوند کلیه
برای کاهش نیاز به داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی؛

  استفاده ازسلول های بنیادی قبل ازپیوند کلیه

سلول های بنیادی گرفته شده از مغز استخوان و یا کشت داده شده از چربی های شکمی فرد اهداکننده، اگرقبل از پیوند کلیه به گیرنده تزریق شود می تواند بیمار را برای مدت طولانی بدون داروهای سرکوب سیستم ایمنی زنده نگه دارد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از pharmabiz.com،  دکتر Trivedi  HL ، مدیرموسسه تحقیقات وبیماری های کلیه در احمدآباد هند گفت: سلول های بنیادی گرفته شده از مغز استخوان و یا کشت داده شده از چربی های شکمی فرد اهداکننده، اگرقبل از پیوند کلیه به گیرنده تزریق شود می تواند بیمار را برای مدت  طولانی بدون داروهای سرکوب سیستم ایمنی زنده نگه دارد.
اودر سخنرانی با موضوع "تحمل پیوند"، گفت که چنین پیوند سلول های بنیادی با موفقیت در موسسه احمدآباد انجام شده است و بیش از 100 بیمار بدون داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی درسلامت زندگی می کنند. او افزود به طور معمول این روش در مورد اهدا کنندگان زنده انجام شده است اما می تواند به گرفتن پیوند از جسد نیز تعمیم یابد.
او گفت: این سلول های T تنظیمی اهدا کننده از رد پیوند جلوگیری می کند. ما در حال حاضر در مورد اینکه آیا یک دوز از تزریق سلول های بنیادی کشت شده کافی است یا میزان بیشتری مورد نیاز است، در حال مطالعه هستیم. در هند، نیاز مادام العمربه داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، یک مشکل بزرگ است. بنابراین پیوند سلول های بنیادی می تواند یک مزیت بزرگ برای مردم داشته باشد.
دکتر گفت: موسسه احمدآباد با انجام بیش از 300 پیوند در سال بزرگترین مرکز پیوند در کشور است، این موسسه درحال توسعه بصورت چند مرکزی برای پیوند کلیه، کبد و سایر اندام ها است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه