تاریخ انتشار: یکشنبه 08 بهمن 1391
تولید یکی از 6 نانو داروی سرطان در ایران
دبیر ستاد نانو خبر داد:

  تولید یکی از 6 نانو داروی سرطان در ایران

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از ورود 6 نانوداروی جدید در آینده‌ای نزدیک به بازار خبر داد و گفت: از 6 نانو داروی سرطان یکی از آنها در ایران تولید می‌شود.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از  مهر، دکتر سعید سرکار در هم‌اندیشی فناوری نانو پزشکی، حال و آینده با بیان اینکه 6 نانوداروی جدید در آینده‌ای نزدیک به بازار وارد می‌شود، افزود: در دنیا تنها 6 نانوداروی سرطان وجود ‏دارد که خوشبختانه یکی از این داروها در ایران تولید شده است.‏
 
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، افزایش دقت و صحت در ‏تشخیص بیماری‌ها، کاهش میزان مصرف و عوارض داروها، بهبود کارایی و دوام تجهیزات پزشکی، کاهش هزینه و زمان آزمایش‌های بالینی و ‏بکارگیری آن در بحث‌های پیشگیری، بهداشت، تشخیص و درمان را از مزایای استفاده از فناوری نانو در حوزه بهداشت و سلامت ذکر کرد.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته در زمینه فناوری نانو در کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر در 29 دانشگاه کشور دوره ‏کارشناسی ارشد خاص فناوری نانو ایجاد شده که بخشی از آنها در حوزه پزشکی است و 14 دانشگاه در گرایش‌های مختلف نانو دانشجوی ‏دکترا تربیت می‌کنند که با این حساب از نظر توسعه منابع انسانی جز 4 کشور برتر دنیا هستیم.
 
سرکار، تعداد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های فعال درحوزه فناوری نانو را 95 مورد دانست و یادآور شد: این پژ‍وهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها بیش از 5 پروژه تحقیقاتی در حوزه فناوری نانو در کشور ارائه کردند و بیش از 12 هزار پایان‌نامه در مقطع کارشناسی‌ ارشد و دکتری در این ‏حوزه به ثبت رسانده که سهم بخش بهداشت و سلامت بسیار چشمگیر بوده است.
 
وی، با اشاره افزایش تولید مقالات معتبر بین‌المللی کشور در زمینه فناوری نانو اضافه کرد: در سال 2000 با 8 مقاله معتبر بین‌المللی ‏رتبه 59 دنیا و رتبه ششم جهان اسلام را داشتیم. در سال 2011 از سالی 8 مقاله به روزی 8 مقاله رسیدیم و انتظار می‌رود که جمع بندی مقالات منتشر شده در سال 2012 این ‏عدد از مرز 3 هزار و 800 مقاله عبور کرده باشد.
 
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، عضویت در کمیته ‏استاندارد فناوری نانوی دنیا، فعالیت بخش اکو در ایران و عضویت فعال در مجمع آسیایی نانو را از جمله فعالیت‌های بین‌المللی صورت گرفته این ستاد در زمینه فناوری نانو ذکر کرد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه