تاریخ انتشار: دوشنبه 09 بهمن 1391
نقش ورزش صبحگاهی قبل از صبحانه در کاهش وزن

  نقش ورزش صبحگاهی قبل از صبحانه در کاهش وزن

افراد می توانند تا 20درصد بیشتر چربی بدن خود را توسط ورزش صبحگاهی و با معده خالی بسوزانند. نتایج یک تحقیق نشان می دهد ورزش در این حالت اشتها ، گرسنگی و مصرف غذا را در طول روز افزایش نمی دهد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از Medicalxpress، در مطالعه ای که اخیرا در مجله British Journal of Nutrition منتشر شده است، پژوهشگران بر روی این که آیا ورزش بعد از یک شب گرسنگی با افزایش اشتها می تواند باعث مصرف بیشتر غذا در طول روز شود، مطالعه کرده اند.
در این مطالعه از12 مرد که در 10 صبح مشغول استفاده از تردمیل بودند پرسیده شده است که آیا صبحانه مصرف کرده اند یا نه؟ سپس به همه شرکت کنندگان در این تحقیق مخلوطی از شیر و شکلات داده شده و در وعده غذایی ناهار به آن ها اجازه داده شده تا سیری کامل، غذا تناول کنند و میزان انرژی دریافتی آن ها محاسبه شده است.
 طی این مطالعه پژوهشگران دریافتند کسانی که  صبح ورزش کرده بودند کالری بیشتری مصرف نمی کنند ونیزاشتهای بیشتری در طول روز ندارند. همچنین مشخص شد کسانی که در حالت گرسنگی ورزش کرده بودند 20 درصد چربی بیشتری نسبت به کسانی که بعد از خوردن صبحانه ورزش  می کردند ، می سوزانند.این نتایج به این معنی است که انجام ورزش با معده خالی برای از دست دادن چربی بهتر است. برای از دست دادن چربی بدن باید بیشتر ازدریافت چربی ، آن را مصرف کرد. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه