تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 آبان 1395
تولید سلول های قرمز خونی از جنین های حاصل از IVF

  تولید سلول های قرمز خونی از جنین های حاصل از IVF

محققین بریتانیایی توانسته اند با استفاده از سلول های بنیادی جنینی اضافی حاصل از IVF، سلول های قرمز خون را تولید کنند. محققین معتقدند که تولید این سلول های قرمز خونی می تواند راه را برای تولید گروه خونی O منفی برای انتقال خون های پزشکی هموار کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، محققین بریتانیایی در پروژه ای که بیش از سه بیلیون پوند هزینه در بر داشته است و هدف آن تولید منبعی جایگزین برای تولید گروه خونی O‌منفی است، توانسته اند سلول های قرمز خونی را از سلول های بنیادی مشتق از جنین های مازاد IVF تولید کنند. گروه خونی O‌منفی را می توان یک دهنده همگانی دانست که می تواند بدون ترس از رد پیوند به همه مردم پیوند شود.

در این پژوهش محققین بیش از 100 جنین اضافی را از کلینیک های ناباروری دریافت کردند و رده های سلول بنیادی جنینی متعددی را تولید کردند و توانستند رده ای به نام RC-7 را به سلول های بنیادی خونی تمایز دهند که می توانند به سلول های قرمز خونی حاوی هموگلوبین تمایز یابند. پروفسور ترنر، سرپرست اسکاتلندی این تیم و از محققین دانشگاه ادینبورگ بر این باور است که خون ساخته شده با این روش  اگر در مقیاس صنعتی تولید شود می تواند بر مشکلات کمبود خون موجود غلبه کند و خطرات مربوط به انتقال خون از طریق بیماری را نیز با خود به همراه ندارد. این محققین امیدوارند در انتهای یک دوره سه ساله بتوانند واحدهای خونی با درجه بالینی را از این سلول های بنیادی جنینی تولید کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه