تاریخ انتشار: شنبه 14 بهمن 1391
دیابت نوع II و ارتباط آن با آلزایمر

  دیابت نوع II و ارتباط آن با آلزایمر

یک تیم تحقیقاتی درفلسطین اشغالی یک روش جدید برای شناسایی پایه و اساس مولکولی طراحی دارویی را ارائه کرده است که ممکن است یک روز خطر ابتلا به بیماری آلزایمررا دربیماران مبتلا به دیابت کاهش دهد. این گروه کار خود را درپنجاه و هفتمین نشست سالانه Biophysical Society (BPS) در فیلادلفیا ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از Medical xpress، مطالعات اخیر نشان می دهند که افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می برند، با دو برابر خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در مراحل بعدی زندگی نسبت به افراد غیردیابتی مواجه هستند. ارتباط این دو بیماری مربوط به تشکیل دو نوع رسوب پپتیدی است که با یکدیگرپیوسته و متراکم می شوند. پپتیدها زنجیره های اسیدهای آمینه هستند که زنجیره طویل تراسیدهای آمینه پروتئین ها را تشکیل می دهند. یک نوع از این پپتیدها به نام بتا آمیلوئید، در پلاک های آلزایمری نورون های مغزی یافت می شوند. نوع دیگر، آمیلین است که در پانکراس و مغز یافت می شود. دو سال پیش، محققان هر دو مولکول را در پانکراس بیماران دیابتی یافتند، و درهر دو این بیماری ها، حضور پپتیدها با پیشرفت بیماری مرتبط است.
برای بررسی این فرضیه که تعامل بین این دو مولکول ممکن است یک نقش حیاتی را در خودتجمعی پپتیدها که منجر به تجمع پروتئین می شود، داشته باشد Yifat Miller ، استادیار دانشگاه Ben-Gurion ، مسیری را که این دو مولکول پروتئین با یکدیگر ارتباط برقرارمی کنند را از طریق بررسی ساختارآنها توصیف کرد. 
میلر می گوید: " مطالعه ما با شناسایی مناطق خاص این پپتیدها که به شدت با یکدیگر در تعامل هستند، ممکن است درک و بینش کلی نسبت به ارتباط بین دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر فراهم کند. ما براین باوریم که با توسعه دارویی برای جلوگیری ازاین تداخلات، خطرابتلا به بیماری آلزایمر را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهیم."
پایان مطلب/
 
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه