تاریخ انتشار: دوشنبه 16 بهمن 1391
یک مدار تنظیمی در ژن های کلیدی تولید کننده سلول های بنیادی کشف شد

  یک مدار تنظیمی در ژن های کلیدی تولید کننده سلول های بنیادی کشف شد

محققان IMIM (موسسه تحقیقات پزشکی بیمارستان دل مار)، یکی از مدارهای تنظیم کننده ژنی را یافته اند که می تواند دراحیای سلولهای بنیادی خونسازو سلول های بنیادی بافت خون نقش داشته باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از topnews.us، این کشف به تولید سلول ها درآینده کمک خواهد کرد. این روش درمانی به نفع بیماران مبتلا به بیماری های سرطان خون و دیگر بیمارانی است که نیاز به پیوند دارند. همچنین برای آن دسته از بیمارانی که با مشکلات اهداکننده سازگار مواجه هستند و نیاز به پیوند دارند، این یک کشف مهم می باشد.

دانشمندان دراین مطالعه چهار ساله، کشف کردند که بسیاری از سیگنال های مولکولی برای یک مدت زمان خاص مداخله کرده و تا زمانی که موقعیت آنها تغییر کند فعال باقی می مانند.
Anna Bigas ، هماهنگ کننده گروه تحقیقاتی سلول های بنیادی و سرطان در IMIM، توضیح داد: این محققان پروتئین Notch را که مسئول توسعه بسیاری از بافت هاست، کشف کرده اند. این پروتئین به نوبه خود ژن  GATA2 را فعال می کند که این ژن مسئول تولید سلول های بنیادی خونساز است. علاوه براین، GATA2 گیرنده خود، HES-1، را نیزتولید می کند.
نتایج این مطالعه نشان می دهد که مدار تنظیمی سبب تولید محدود GATA2 شده که این برای تولید سلول های بنیادی خونساز لازم است.
بر اساس گفته دکتر Bigas، هدف اصلی این تحقیق، اثبات نتایج به دست آمده از سلول های جنینی موش برای تولید سلول های بنیادی خونساز انسان است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه