تاریخ انتشار: دوشنبه 16 بهمن 1391
شناسایی روش های امیداوار کننده برای درمان خستگی مزمن

  شناسایی روش های امیداوار کننده برای درمان خستگی مزمن

دو نوع درمان که به احتمال زیاد منجر به بهبودی سندرم خستگی مزمن (CFS) می شود توسط محققان انگلیسی شناسایی شد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از Medical Xpress، این آزمایش که به طور مشترک توسط محققانی از دانشگاه های آکسفورد ، کینگز لندن و کوئین مری لندن انجام شد ، در مجله روانشانسی پزشکی امروز منتشر شد.
محققان انگلیسی دریک کار آزمایی تصادفی که برروی 640 بیمار انجام شد، چهار درمان مختلف برای درمان خستگی مزمن را مورد مطالعه و مقایسه قرار دادند. این مطالعه نشان داد که مراقبت های ویژه پزشکی به همراه رفتار درمانی و ورزش شانس درمان این بیماران را نسبت به افرادی که تنها از مرافبت های پزشکی یا ورزش درمانی و قدم زدن برای درمان استفاده می کردند سه برابر افزایش می دهد.
سندرم خستگی مزمن یک بیماری ناتوان کننده می باشد که باعث خستگی شدید جسمی و روانی حدود 250 هزار نفر از مردم  بریتانیا شده است.از علائم این بیماری می توان به درد عضلات و مفاصل ، اختلال خواب، مشکلات تمرکز و حافظه اشاره کرد.
پروفسور Michael Sharpe محقق اصلی دانشگاه آکسفورد گفت : روش رفتار درمانی (CBT) و ورزش درمانی   (GET)برای سندرم خستگی مزمن به موضوعی بحث برانگیز مبدل شده اند. تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از آزمایشات نشان می دهد که این روش های درمانی در افراد زیادی باعث ایجاد بهبودی و در افرادی نیز منجر به درمان موثر بیماری شده است.
دراین آزمایش %22 درصد افرادی که با روش های رفتار درمانی و ورزش  مورد درمان قرار گرفتند پس از یکسال بهبود پیدا کردند،  در حالی که  فقط در %8 درصد افراد باروش قدم زدن تطبیقی و %7 درصد از طریق  مراقبت های ویژه پزشکی  بهبودی حاصل شد. این نتایج نشان داد که روش های رفتار درمانی(CBT) و ورزش درمانی (GET)  نسبت به مراقبت های ویژه پزشکی (SMC) و قدم زدن تطبیقی(APT) به طور موثرتری باعث کاهش علائم این بیماری  می شوند.
پروفسور Trudie Chalder ، استاد موسسه روانپزشکی دانشگاه کینگز لندن در این باره گفت: این موضوع که مبتلایان  به سندرم خستگی مزمن می توانند بهبود یابند خبر بسیار مسرت بخشی است و در حال حاضر متخصصان بهداشت و درمان با اطمینان بیشتری می توانند این بیماران را که نگران آینده بیماری خود هستند راهنمایی کنند.
 
پابان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه