تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 بهمن 1391
زنان بیماری های قلب و عروق  را جدی بگیرند

  زنان بیماری های قلب و عروق را جدی بگیرند

اگر چه بیماری های قلبی قاتل شماره 1 زنان درتمام کشورها و عامل یک مورد از هر سه مرگ در آنها می باشند، بسیاری اززنان هنوز جدیت این بیماری و خطرات آن را دست کم می گیرند.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل ازmedical xpress، دکتر Liliana Cohen متخصص قلب و عضوهیئت مدیره گروه پزشکی Robert Wood Johnson می گوید:اگر چه بیماری های قلبی قاتل شماره 1 زنان درتمام کشورها و عامل یک مورد از هر سه مرگ در آنها می باشند، بسیاری اززنان هنوز جدیت این بیماری و خطرات آن را دست کم می گیرند. آخرین آمار انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که بیماری های قلبی کشنده تر از همه انواع سرطان ها است، که درهر دقیقه یک زن را می کشد. با این وجود، مطالعات نشان می دهد که تعداد نسبتا اندکی از زنان بر این باورند که بیماری های قلبی بزرگترین تهدیدکننده سلامت آنهاست.
او گفت: "واقعیت این است که در90 درصد از زنان، یک یا چند عامل خطر برای ابتلا به بیماری قلبی وجود دارد، اما این تصورات غلط می تواند زندگی زنان را در معرض خطر قرار دهد.
دکتر Cohen توضیح می دهد: " بسیاری از زنان بر درد قفسه سینه به عنوان علائم تمرکز می کنند، اما واقعیت این است که آنها همچنین انواع دیگری از عوارض این بیماری از جمله تنگی نفس، درد پشت یا فک، تهوع یا استفراغ را نیزتجربه خواهند کرد. این برداشت اشتباه، ممکن است سبب شود که بسیاری از زنان علائم خود را نادیده بگیرند و درمان های نجات بخش خود را به تاخیر بیاندازند.
سایر علائم حمله قلبی برای زنان و مردان عبارتند از: سرگیجه، سبکی سر و یا غش، درد در پایین قفسه سینه یا قسمت فوقانی شکم و خستگی شدید.
او می گوید: "هنگامی که شک دارید، بهتر است به دنبال کمک های پزشکی باشید. دکتر Cohen همچنین توصیه می کند که زنان گام های پیشگیرانه ای را به منظور جلوگیری یا کنترل شرایطی که ممکن است آنها را در معرض خطر قراردهد، بردارند. او توصیه می کند: 
-  چک کردن فشار خون و کلسترول. اگر یک یا هر دو آنها بالا هستند، باید با پزشک خود برای توسعه یک استراتژی برای کنترل آنها مشورت کنید. اگر شما دیابت دارید، کنترل آن در کاهش خطر حیاتی است.
- ورزش کردن برای جلوگیری از یک زندگی کم تحرک بسیار مهم است. در حالت ایده آل، شما باید بیش از 30 دقیقه و حداقل پنج باردرهفته ورزش کنید. این لزوما به این معنی شرکت درکلاس ها وسالن های ورزشی نیست، پیاده روی، باغبانی و سایر فعالیت هایی که شما را متحرک و فعال نگه می دارد نیز کمک کننده است.
-  خود را ملزم به یک رژیم غذایی سالم کنید. به دنبال غذاهای با چربی های اشباع شده کم و چربی ترانس پایین و نیز غذاهای با فیبر بالا باشید. غلات ، میوه جات، سبزیجات، و حبوبات مانند نخود فرنگی یا لوبیا و همچنین غذاهای با آنتی اکسیدان بالا به یک رژیم غذایی متعادل کمک می کند.
- داشتن یک وزن سالم . چاق بودن یا اضافه وزن داشتن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد زیرا آن به عنوان عوامل خطر برای بیماریهایی مانند دیابت نیز است. شما می توانید به کمک پزشک وزن ایده آل خود را بسته به نوع بدن و سن خود مشخص کنید.
- سیگار کشیدن را ترک کنید. سیگار کشیدن خطر ابتلا به حملات قلبی و احتمال مرگ پس از حمله قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه