تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 بهمن 1391
موفقیت 60 درصدی استفاده از سلول های بنیادی برای جلوگیری از قطع عضو
رئیس بخش جراحی بیمارستان سینا خبر داد:

  موفقیت 60 درصدی استفاده از سلول های بنیادی برای جلوگیری از قطع عضو

رییس بخش جراحی عروق بیمارستان سینا تهران از موفقیت 60 درصدی استفاده از سلول های بنیادی برای جلوگیری از قطع عضو در انواع بیماری ها از جمله قطع پا در بیماری دیابت خبر داد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، دکتر محمدرضا ظفرقندی با اشاره به اینکه این موفقیت با تلاش دانشمندان ایرانی حاصل شده است، افزود: از این روش در بیماری هایی که مجرای خونرسانی به اندام مسدود و یا خونرسانی با اختلال روبرو شده باشد، استفاده می شود.
 
وی ادامه داد: از جمله این بیماری ها می توان به زخم پای دیابت یا نوعی بیماری موسوم به ˈبرگرˈ beurger (بیماری وابسته به سیگار) اشاره کرد.
 
رییس بخش جراحی عروق بیمارستان سینا گفت: در این بیماری ها ، درصورت نبودن امکان باز کردن رگ یا پیوند رگ از سلول های مغز استخوان بیماران، آن دسته سلول هایی که مولد رگ هستند را جدا و داخل آن اندام تزریق می کنیم.
 
ظفرقندی افزود: این کار باعث می شود که به تدریج مویرگ های جدیدی در آن عضو ایجاد و خونرسانی آن بهتر شود که منجر به جلوگیری از قطع عضو یا سیاه شدن عضو خواهد شد.
 
به گزارش مهر، وی یادآور شد این طرح حدود شش سال است که در بیمارستان سینا وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شده و نتایج آن قابل مقایسه با دیگر نقاط جهان است اما این یک طرح تحقیقاتی بوده و طرحی است که هنوز به مرحله عملیات علمی نرسیده است .
 
رییس بخش جراحی عروق بیمارستان سینا اظهار داشت: برغم تحقیقاتی بودن این طرح، حدود 60 درصد بیمارانی که مبتلا به عوارض عروقی بودند و باید قطع عضو می شدند، بهبود یافته اند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه