تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 بهمن 1391
مهارIL-8 درمان تازه ای برای سرطان سینه

  مهارIL-8 درمان تازه ای برای سرطان سینه

برای اولین بار طی یک تحقیق دانشمندان اثبات کردند که سلول های بنیادی سرطان سینه که باعث پیشرفت تومور می شوند می توانند مورد هدف قرار داده شوند. با این کار می توان طول عمر زنان دچار سرطان سینه نوع مهاجم را افزایش داد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از سایت دانشگاه منچستر، بر اساس یافته های دانشمندان این دانشگاه که درمجله  clinical research به چاپ رسیده ،برای اولین بار اثبات شده است که سلول های بنیادی سرطان سینه که مستقیما از بیماران گرفته شده اند می تواند به طور موفقیت آمیزی برای درمان بیماری مورد هدف قرار داده شوند. متوقف کردن این سلول ها می تواند شانس بقای تومور بعد از درمان، بازگشت بیماری وگسترش آن در دیگر نقاط بدن نظیر استخوان ها ،کبد و مغز را کاهش دهد.
دکتر Clarke سرپرست گروه می گوید آن ها از 16 بیمار که در مرحله تهاجمی و پیشرفته بیماری بودند، سلول های بنیادی سرطان سینه جدا شد و 6 نمونهHER-2 مثبت بودند. بیماران HER-2 مثبت دارای نوع تهاجی این سرطان می باشند.آن ها همچنین کشف کردند که مولکول هایی که اینترلوکین -  8(IL-8) نامیده می شوند در بیمارانی با سلول های بنیادی سرطان سینه بیشتر یافت می شوند. زمانی که IL-8 در انواع HER-2 مثبت بلوکه می شود دارویی به نام lapatinib استفاده می شود. این دارو موثرترین عامل برای توقف فعالیت سلول های بنیادی سرطان سینه است.
30 در صد افراد دچار سرطان سینه HER-2 مثبت هستند و روش های درمانی بسیار اندک، نیاز به روش های جدید را ایجاد کرده است. یافته های این گروه امید تازه ای را در غالب درمان های جدید بوجود آورده است که می توانند سلول های بنیادی سرطان را که مسوول تجدید سلول های سرطانی و گسترش سرطان هستند از کار بیاندازد.
گرچه این تحقیق بر روی یک نوع پیشرفته سرطان سینه متمرکز بوده است اما طبق ادعای محققین با هدف قرار دادن مولکول IL-8 این پتانسیل وجود دارد که بتوان سایر انواع سرطان سینه و حتی دیگر سرطان ها را متوقف کرد.آن ها همچنین اظهار امیدواری کرده اند که یافته های آن ها بتواند روش های درمانی این نوع سرطان را بهبود بخشد و طول عمر زنان مبتلا را افزایش دهد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه