تاریخ انتشار: شنبه 21 بهمن 1391
کاربرد سلول های بنیادی برای پیوند قرنیه جانبازان شیمیایی

  کاربرد سلول های بنیادی برای پیوند قرنیه جانبازان شیمیایی

پیوند قرنیه جانبازان شیمیایی با کمک سلول های بنیادی 80 درصد با موفقیت همراه بوده است.
امتیاز: Article Rating

 

 

دکتر « محمد علی جوادی» رییس مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره به خبرنگار «بنیان» گفت: با بهره گیری از سلول های بنیادی هنگام  پیوند قرنیه جانبازان شیمیایی،عوارض چشمی بیماران 80 درصد کاهش می یابد.
 
وی افزود: جانبازانی که در معرض گاز خردل قرار گرفته بودند، با گذشت زمان دچار عوارض کدورت قرنیه، خشکی چشم، کاهش دید و تحریک پذیر بودن چشم شده بودند. برای تحقیق 90 نفر از جانبازان انتخاب شدند و روی آن ها به طور هم زمان پیوند قرنیه و پیوند سلول های بنیادی انجام شد که نتایج مثبتی را در بر داشت.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این روش 80 درصد همراه با موفقیت بود و ناراحتی های چشمی در میان این بیماران کاهش یافت و دیدشان بهتر شد.
 
دکتر جوادی در پایان گفت: انجام این جراحی در ایران سابقه نداشته و نخستین بار است که اجرا می شود و امیدواریم شاهد رشد و پیشرفت های بیشتری در این زمینه باشیم.
 
پایان مطلب/
 
 
 
 
 
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 27 شهریور,1392

لیلا عرب

سئوال:در ارتباط با موضوع درمان چشم جانبازان با استفاده از سلول‌های بنیادی ادرس یا شماره تماس میخواستم برای درمان مراجعه کنیم
پاسخ:برای سوختگی شیمیائی قرنیه سلول درمانی با همکاری پژوهشگاه رویان با بیمارستان لبافی نژاد انجام می شود.جهت اطلاع از امکان انجام سلول درمانی در مورد شما باید به بیمارستان لبافی نژاد تهران آقای دکتر برادران مراجعه کنید.

جمعه, 22 شهریور,1392

حسین

با عرض سلام، ادب و احترام
لطفاً در ارتباط با موضوع درمان چشم جانبازان با استفاده از سلول‌های بنیادی ادرس یا شماره تماس میخواستم برای درمان مراجعه کنیم
با تشکر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه