تاریخ انتشار: دوشنبه 23 بهمن 1391
تولید استخوان مصنوعی  با استفاده از سلول های بنیادی

  تولید استخوان مصنوعی با استفاده از سلول های بنیادی

هفت سال همکاری بین دانشگاه Southampton و دانشگاه ادینبورگ منجر به ایجاد استخوان مصنوعی با استفاده از سلول های بنیادی و نوعی پلاستیک سبک شده است که به زودی برای التیام اندام های آسیب دیده می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از ANI ، این جایگزینی داخل استخوانی،  استخوان شکسته واقعی را به رشد دوباره تشویق می کند.
محققان داربستی با ساختار لانه زنبوری ایجاد کردند که اجازه جریان یافتن خون به داخل آن را داده و سلول های بنیادی مغز استخوان بیمار را قادر به اتصال به آن و رشد مجدد استخوان جدید می کند. با گذشت زمان، این داربست پلاستیکی به آرامی تخریب شده و استخوان تازه رشد کرده جایگزین آن می شود.
دانشمندان این داربست را با ترکیب سه نوع پلاستیک تولید کردند. آنها برای شناسایی یک ترکیب  قوی، سبک، و حمایت کننده از سلول های بنیادی استخوان با استفاده از روشی پیشرفته، صدها ترکیب پلاستیکی را تولید و آزمایش کردند. نتایج به دست آمده در آزمایشگاه و تست های حیوانی موفق آمیز بود و در حال حاضربر روی ارزیابی بالینی انسانی متمرکز شده اند.
شکستگی و از دست دادن استخوان به علت تروما یا بیماری بالینی، یک مشکل اجتماعی و اقتصادی قابل توجه است. همکاری میان شیمی و پزشکی، مواد کاندید منحصر به فردی را شناسایی کرده است که از رشد سلول های بنیادی استخوان انسان حمایت کرده و اجازه تشکیل استخوان جدید را می دهد. Richard Oreffo استاد علوم عضلانی در دانشگاه Southampton  گفت: این استراتژی مشترک روش درمانی بسیار مهمی را ارائه می دهد.
پروفسور Mark Bradley از دانشگاه دانشکده شیمی ادینبورگ نیز اظهار داشت: "ما قادر به ایجاد و بررسی  صدها مواد کاندید برای ایجاد داربستی قوی برای جایگزینی استخوان و نیز سطح مناسب برای رشد استخوان جدید شدیم.
وی گفت: «ما مطمئن هستیم که این ماده به زودی می تواند به بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به صدمات استخوان شدید، و حفظ سلامت جمعیت سالخورده کمک کند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه