تاریخ انتشار: دوشنبه 23 بهمن 1391
امید تازه ای در در مان ALS

  امید تازه ای در در مان ALS

طبق نتایج یک مطالعه که در Stem cell translational medicine ارائه شده است سلول های بنیادی گرفته شده از بیماران ALS همانند افراد سالم ، می تواند ظرفیت تبدیل شدن به سلول های شبه نورون بالغ را داشته باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان؛  این یافته ها می تواند یک گزینه در مانی جدید را مطرح کند که در آن احتمال پس زدن پیوند و دیگر عوارض جانبی که در پیوند سلول ها ی افراد دیگر به این بیماران دیده می شود ،کاهش یافته است.

بیماریAmyotrophic lateral sclerosis(ALS) یک بیماری عصبی است و طی آن نورون ها از بین می روند،از هر 10000 نفر 5 نفر را درگیر می کند. در حالی که درمان موثر برا ی آن وجو د ندارد ، طبق مطالعات قبلی کیفیت زندگی و حتی امید به زندگی در این بیماران بعد از پیوند سلول های بنیادی بهبود خواهد یافت.

سلول های بنیادی پیوند شده در  این تحقیق دارای آنتی ژن CD133+  بودند . احتمال بوجود آمدن سرطان توسط این نوع سلول ها  بسیار اندک است و از منابع متنوعی می توانند به دست آیند مثل مغز استخوان ،خون محیطی و خون بند ناف.

گروهی از دانشمندان مکزیکی اخیرا گزارشی را منتشر نموده اند که اثرات سلول های بنیادی جدا شده از خون محیطی بیماران و پیوند این سلول  ها به مغز بررسی شده است. در این تحقیق سلول های CD133+ از 13 بیمار جدا شده و در آزمایشگاه کشت داده شده اند بعد از 48 ساعت در آن ها افزایش پروتئین های مربوط به نورون مشاهده شده است.بیان ژن های خاص نیز موید این نکته بوده است که تمایز این سلول ها به نورون آغاز شده است.سرپرست گروه می گوید این سلول ها ظرفیت تمایز به سلول های پیش نورونی را دارند. یافته ها ی این گروه پتانسیل های درمانی سلول های بنیادی برای بیماری هایی نظیر سکته و پارکینسون را مطرح می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 17 فروردین,1394

هانا

سلام لطفا تو ایران به همین زودی کاری میشه واسه درمان این بیماران چون ما یک بیمار als داریم لطفا جواب رو بهم ایمیل بزنید

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه