تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 بهمن 1391
افزایش شادی با بالارفتن سن

  افزایش شادی با بالارفتن سن

سلامت روانی خوب با بسیاری از نتایج مهم زندگی فرد مانند موفقیت شغلی ، رضایتمندی از روابط و حتی سلامتی مرتبط می باشد.اما اینکه چگونه این احساسات خوب با افزایش سن ما تغییر می کند به روشنی مشخص نیست.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ،گزارش های جدید منتشر شده در مجله Psychological Science ، مجله انجمن علوم روانشناسی، نشان می دهد که احساس تندرستی گزارش شده توسط افراد با بالا رفتن سن افزایش می یابد، اما سطح کلی رضایت فرد از سلامت خود ارتباط مستقیمی با  زمانی که او به دنیا آمده دارد.
دانشمند روانشناس Angelina R. Sutin و همکارانش از دانشگاه پزشکی  فلوریدا ، در موسسه ملی سالخوردگان (NIA) پیش بینی کردند که افرادی که دریک برحه زمانی و در زمان یکسان به دنیا آمده اند به علت داشتن تجربیات یکسان در مسیر زندگی خود داری ارزیابی یکسانی از خوشبینی وشادی دارند.در حقیقت این تیم تحقیقاتی این فرضیه را ارائه دادند که : سطح احساس رضایت از سلامت روانی  و تندرستی در یک شخص ممکن است با توجه به سال تولد وی متفاوت باشد.
Sutin و همکارانش با استفاده از دو روش مطالعه طولی بالتیمور (BLSLA) و (NHNES) داده های بدست آمده از چندین هزار نفر بالای 30 سال را ازجمله  10000 گزارش تندرسی ، سلامت روان و فاکتورها ی دیگررا مورد مشاهده قرار دادند. بعد از تجزیه وتحلیل این داده ها سالمندان سطح پایین تری از تندرستی را نسبت به جوانترها و میانسال ها نشان دادند.اما هنگامی که این تجزیه وتحلیل بر روی افرادی که در یک زمان  متولد شده بودند انجام شد نتایج متفاوتی بدست آمد ،  رضایت از زندگی با افزایش سن بیشتر شد و این روند حتی با در نظر گرفتن عواملی مانند: جنس ، بهداشت ، درمان و قومیت نیز باقی ماند.
در واقع بررسی ها نشان داد که سطح رفاه گروه های متولد شده در اویل قرن 20 ، به خصوص افرادی که در دوره  رکود بزرگ زندگی کردند ، به صورت قابله ملاحظه ای پایین تر از سطح رفاه گروه هایی که در طول زمان مرفه تر بزرگ شده اند بوده است.این بررسی ها نشان داد بیشترین احساس رضایت و تندرستی در نیمه دوم قرن 20، درنتیجه رونق اقتصادی ، افزایش فرصت های آموزشی و گسترش برنامه های اجتماعی به وجود آمده است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه