تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 بهمن 1391
سلول درمانی موجب بهبود کیفیت زندگی بیماران ضایعات نخاعی می شود
معاون درمان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی:

  سلول درمانی موجب بهبود کیفیت زندگی بیماران ضایعات نخاعی می شود

معاون درمان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: سلول درمانی برای درمان ضایعات نخاعی به مرحله بالینی رسیده است اما به عنوان یک روش درمانی تلقی نمی شود بلکه تنها می تواند در بهبود کیفیت زندگی بیماران موثر باشد.
امتیاز: Article Rating

 

دکتر امامی رضوی رییس چهارمین کنگره ملی ضایعات نخاعی به خبرنگار بنیان گفت: سلول درمانی به عنوان یکی از راه های درمان بیماری ها در همه کشورها ارائه شده و در ایران نیز برای درمان اکثر بیماری ها از جمله درمان ضایعات نخاعی اقداماتی صورت گرفته است. 
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: بیماران ضایعات نخاعی دارای مشکلات حرکتی، فیزیولوژیکی، اختلالات ادراری و روحی می شوند که در کنار اقدامات درمانی نیاز به خدمات توانبخشی دارند. در این زمینه استفاده از سلول های بنیادی به عنوان یکی از روش های درمانی می تواند بسیار موثر باشد.
وی با اشاره به تحقیقات گسترده در این بخش تصریح کرد: تحقیقاتی که بر روی بیماران ضایعه نخاعی با استفاده از سلول های بنیادی انجام شد نشان داد که سلول درمانی تنها موجب بهبود کیفیت زندگی بیماران ضایعات نخاعی می شود و روش درمانی محسوب نمی شود.
امامی در خاتمه با اشاره به فاز اجرایی استفاده از روش های سلول درمانی بر روی بیماران ضایعات نخاعی گفت: در حال حاضر روش سلول درمانی بالینی شده و امید است در آینده ای نزدیک بیمه ها این طرح را تحت پوشش قرار دهند تا استفاده از آن برای همه مبتلایان امکان پذیر باشد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 14 اسفند,1391

لیلا عرب

با سلام
ضایعه نخاعی به دنبال آسیب شدید نخاع ایجاد می شود که اغلب به دنبال تصادفات با سقوط از ارتفاعات اتفاق می افتد در حالی که فلج مغزی آسیب بافت مغز اغلب به دنبال کمبود اکسیزن یا اختلالات مادرزادی یا دلایل جنینی می باشد.

شنبه, 28 بهمن,1391

میلاد

سلام آیا ضایعات نخاعی شامل بیماری cp هم میشود؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه