خون بندناف، سلول بنیادی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 آذر 1390
خون بندناف منبع مناسب درمان بیماری های خونی

  خون بندناف منبع مناسب درمان بیماری های خونی

خون بند ناف به عنوان یکی از منابع نخست سلولهای بنیادی، بیشتر و بیشتر برای پیوند سلول های بنیادی استفاده می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از PR Newswire UK، پنجمین سمپوزیوم علوم زیستی  ITERA در Maastricht هلند برگزار شد و پیشرفت های تحقیقات سلول های بنیادی و کاربردهای درمانی امیدوارکننده آن ارائه شد .
محققین تأیید کردند که سلول های بنیادی خون بند ناف یکی از منابع نخست در پیوند سلول های بنیادی حال حاضر و تحقیقات در حال انجام و طب ترمیمی آینده است.
پروفسور Gluckman افتتاح کننده این سمپوزیوم بود.
 اوبرای اولین بار پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف را برای درمان کودک مبتلا به کم خونی Fanconi در سال 1988 بکار برد.
در این سمپوزیوم، او نشان داد که خون بند ناف به سرعت در حال تبدیل شدن به منبع مورد نظر برای پیوند خون بند ناف غیرخویشاوند است .
در سال 2000  تنها در 1 ٪ از پیوند های سلول های بنیادی از خون بند ناف استفاده می شد. امروزدر بیش از 22 ٪ موارد از سلول های بنیادی خون بند ناف استفاده می شود.
این رشد قوی با توجه به ویژگی های برتر سلول های بنیادی خون بند ناف وهمچنین بدست آوردن آسان این سلول های بنیادی از خون بند ناف درمقایسه با مغز استخوان است.
از زمانیکه اولین پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف در سال  1988صورت گرفت ، بیش از25000  پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف در سراسر جهان گزارش شده که تقریبا 7800مورد ازاین پیوندها توسط Eurocord گزارش شده است.
بیماری اصلی مورد درمان توسط این سلول ها، لوسمی حاد (47 درصد کودکان و 59 ٪ بزرگسالان) و پس از آن دیگر اختلالات خونی مربوطه (10 ٪ کودکان و 20 ٪ بزرگسالان) است.
پژوهشگران صنعت و دانشگاه متعهد به افزایش تعداد بیماری هایی که می توانند با پیوند این سلول های بنیادی درمان شود شده اند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 10 آذر,1390

سارا

سلام ازاطلاع رسانی شما ممونم

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه