تاریخ انتشار: شنبه 29 آبان 1395
نقش طحال در اضطراب طولانی مدت پس از استرس

  نقش طحال در اضطراب طولانی مدت پس از استرس

دانشمندان در حال کشف رابطه بین مغز و سیستم ایمنی بدن در کسانی می باشند که از عواقب طولانی مدت استرس رنج می برند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تحقیقات جدید جزئیات این ارتباطات  را توضیح می دهد، به طور ویژه  فراوانی سلول های سفید خون در طحال می تواند به مغز پیام بفرستد که این ناشی از تغییرات رفتاری طولانی مدت پس از تجربه استرس مکرر در موش می باشد.

دانیل مک کین  گفت: زیر استرس روانی، سلول های ایمنی در طحال می تواند به اضطراب مزمن کمک کند. یافته های ما بر این امکان که سیستم ایمنی بدن می تواند نشان دهنده یک هدف درمانی جدید برای درمان بیماری های سلامت روان باشد تاکید می کنند.

در این مطالعه، سه نفر از دانشمندان مشخص کردند که تغییرات سلول های ایمنی پس از اینکه موشها دچار استرس شدند برای تقریبا یک ماه ادامه داشت. به نظر می رسد استرس بی درنگ باعث انتشار سلول های بنیادی از مغز استخوان به طحال می شود، جایی که آنها در طول زمان به سلول های سفید خون و یا مونوسیت تبدیل می شوند، سپس طحال یک مخزن از سلول های التهابی می شود.

شاید اضطراب یک چیز خوب برای بقا باشد اما موضوع این است، هنگامی که سیستم  تحت اضطراب بیش از حد قرار بگیرد چه اتفاقی می افتد، این زمانی است که مشکل ساز می شود. این تحقیقات توسط موسسه ملی بهداشت حمایت شده است.

سایر تحقیقات نشان داده است که:

• اینترلوکین 1(یکی از چند ماده ای که به نام سیتوکین شناخته می شود ) در موش نقش مهمی برای تنظیم سیستم ایمنی و پاسخ های التهابی در پاسخ به  استرس ایفا می کند.

• در طول استرس مزمن، فعال شدن پاسخ ایمنی مغز در سلول هایی به نام میکروگلیا باعث می شود سیستم عروقی مغز سلول های سفید خون را مورد استفاده قرار دهد. این سلول های خون و یا مونوسیت ها تولیدکننده  یک سیگنال قوی است که باعث رفتار شبه اضطرابی در موش می شود.

• انواع خاصی از گیرنده اینترلوکین 1 نقش کلیدی در پاسخ سلولی به این سیتوکین دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه