تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 آذر 1395
تزریق سلول های ویرایش شده  بوسیله CRISPR به انسان برای اولین بار

  تزریق سلول های ویرایش شده بوسیله CRISPR به انسان برای اولین بار

تیمی از محققین در بیمارستان چین غربی در چن دو برای اولین بار سلول های ویرایش شده بوسیله CRISPR-Cas9 را به انسان تزریق کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازPhys.org، سلول های مدیفه شده پیش از این بارها به انسان تزریق شده اند اما این کار با تکنیک های متفاوتی در مقایسه با CRISPR صورت گرفته است و به نظر می رسد که این تکنیک بسیار موثر باشد.

در مطالعه ای جدید محققین چینی سلول های بنیادی را نمونه خونی جداسازی کرده و با استفاده از CRISPR-Cas9 پروتئین PD-1 را در آن ها ناتوان کردند . مطالعات گذشته نشان داده بود که این امر به نوعی موجب آهسته شدن پاسخ سلولی می شود. ایده موجود این بود که ناتوان کردن این پروتئین به سیستم ایمنی اجازه می دهد که با رشد تومور مبارزه کند. سلول های ویرایش شده درون یک ظرف قرار داده شدند و بوسیله مواد غذایی که به آن ها اجازه تکثیر شدن را می دهد تغذیه شدند. تمام سلول ها جمع آوری شده و به بیمارانی که دچار نوعی سرطان ریه بودند و به سایر درمان ها پاسخ نداده بودند، تزریق شدند. در حال حاضر اولین بیماری که این تیمار را دریافت کرده بود، دوز دوم از سلول های مدیفه شده را نیز دریافت کرده است. در حال حاضر این بیماران عوارض جانبی را نشان نداده اند ولی محققین می گویند که برای گفتن این حرف هنوز زود است و باید بیش از شش ماه از تزریق این سلول ها بگذرد تا از کارایی آن ها و بی خطر بودن آن ها مطمئن شویم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه