تاریخ انتشار: دوشنبه 30 بهمن 1391
اولین کارآزمایی بالینی استفاده ازسلول های بنیادی پرتوان القایی درانسان
در ژاپن انجام می شود؛

  اولین کارآزمایی بالینی استفاده ازسلول های بنیادی پرتوان القایی درانسان

اولین مطالعه بالینی پیوند سلولهای بنیادی پرتوان القایی (IPS) به انسان در ژاپن، جاییکه که در آن شینیا یاماناکا در دسامبر گذشته جایزه نوبل تبدیل سلول های بالغ انسان به سلولهای پرتوان شبه جنینی را به دست آورد، انجام خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از nature ، یکی از محققان مرکز زیست شناسی تکوینی Kobe به نام Masayo Takahashi  یکی از سخت ترین موانع در شروع آزمایش بالینی استفاده ازسلول های IPS برای درمان دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن، بیماری که بر شبکیه چشم تاثیر می گذارد و می تواند منجر به کوری شود، را برطرف کرده است. 
تاکاهاشی اکنون به دنبال گرفتن تاییدیه وزارت بهداشت و درمان قبل ازبکارگیری این سلول ها در بیماران است. او انتظار دارد تا زمان شروع آزمایشات در طول این سال مالی تا انتهای مارس 2014 تاییدیه را دریافت کند. 
این مطالعه بر روی شش بیماران مسن تر از 50 سال سن انجام می شود. این محققان ،اپیتلیوم رنگدانه ای آسیب دیده چشم را حذف و سپس یک لایه کوچک از اپیتلیوم جدید را جایگزین خواهند کرد. این لایه جدید از تحریک سلولهای بنیادی IPS ،که از سلول های بدن بیماران ایجاد شده، برای تبدیل شدن به سلول های اپی تلیومی ایجاد می شود. 
تاکاهاشی می گوید که جدا از خطر کوچک صدمات ناشی از عمل جراحی (زدن سوزن به چشم) و خطر بسیار کوچکتر انحراف سلول های بنیادی ، مطالعات پیش بالینی نشان می دهد که این روش درمانی ایمن می باشد. 
این کارآزمایی بالینی، به منظور نشان دادن ایمنی این روش در انسان است و انتظارمعکوس کردن صدمات ناشی از دژنراسیون ماکولا نمی رود ، اما محققین امیدوارند که این روش حداقل سبب کند کردن روند پیشرفت این بیماری شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه