تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 آذر 1395
محققان موفق به ایجاد سلول های خونی از سلول های پوست شدند

  محققان موفق به ایجاد سلول های خونی از سلول های پوست شدند

محققان در سنگاپور موفق شدند که به طور مصنوعی سلول های خونی موش و سلولهای ایمنی را از سلول های پوست تولید کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مهندسی سلول های جدید خون انسان از سلول های پوست و یا سایر منابع مصنوعی، این اولین گام مهم به سوی هدف نهایی است.

یکی از چالش های عمده ی پزشکی بازساختی تولید سلول های خونی و سلول های ایمنی جدید برای بیماران نیازمند می باشد. این توسعه می تواند به یک منبع قوی از سلول های خونی جدید و یا سلول های ایمنی بدن برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات سیستم ایمنی و دیگر بیماری ها و یا کسانی که نیازمند تزریق خون هستند منجر شود.

تلاش های قبلی برای تولید سلول های خونی  جدید از سلول های پوست در مدل موشی، سلولی بود که تنها دو هفته پس از تزریق به موش دوام داشت. در مقابل، سلول های خونی مصنوعی به دست آمده از پوست در این مطالعه می تواند برای ماه های زیادی در موش دوام داشته باشد.

امروزه، محققان مجموعه ای از چهار فاکتور مشخص کرده اند که می تواند سبب تبدیل سلول های پوست به انواع سلول های خونی شوند. این نه تنها اهمیت عملی پزشکی بازساختی و پتانسیل  ایجاد یک منبع خون جدید و یا سلول های ایمنی را نشان می دهد ، بلکه نکته جالب تبدیل دو سلول بسیار متفاوت مانند پوست و خون به همدیگر  را باید اضافه کرد.

اگر دانشمندان قادر باشند این تبدیل سلولهای پوستی به سلول های خونی وایمنی را برای انسان نیز انجام دهند ای مسئله می تواند سرنوشت پزشکی بازساختی را تغییر دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه