تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 آذر 1395
مردان باید در مورد باروری خود بیشتر بدانند

  مردان باید در مورد باروری خود بیشتر بدانند

اولین مطالعه در مقیاس بالا در نوع خود نشان داده است که مردان کانادایی به طور کلی در مورد فاکتور های خطر در ناباروری مردان فاقد دانش می باشند
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این تحقیقات نشان داد که مردان تنها قادر به شناسایی حدود 50٪ خطرات بالقوه و شرایط پزشکی می باشند که برای تعداد اسپرم مضر هستند. در حالی که عوامل خطر مانند سرطان، سیگار کشیدن، و استفاده از استروئید معمولا شناخته شده هستند، دیگر خطرات قابل تغییر مانند چاقی، دوچرخه سواری مکرر، و استفاده مکرر از لپ تاپ روی  زانو، کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند.

"مردان مایل  به سوال در مورد سلامتی خودشان نیستند، پس به همین دلیل است که آنها به خوبی در مورد باروری خود آگاه نیستند. با این حال، حدود یک سوم از مردان مورد مطالعه در مورد باروری خود ابراز نگرانی کرده و تقریبا 60٪ از آنها مایل به یادگیری بیشتر در مورد این موضوع هستند.

اکثر مردان در مرحله ای از زندگی خود مایل به پدر شدن هستند. بنابراین ناباروری می تواند برای مردم ویرانگر باشد. هنگامی که مردان نمی توانند بچه دار شوند یا مجبور به انجام درمان های بسیار گران قیمت می شوند، تاثیرات روانی سنگینی به همراه خواهد داشت. که این می تواند منجر به  افسردگی و استرس شدید بر روی روابط شود. نرخ ناباروری در 20 سال گذشته افزایش یافته است، آگاهی بیشتر از عوامل خطر و شرایط پزشکی مرتبط با ناباروری می تواند به مداخلات زودهنگام و پیشگیری از بیماری برای دستیابی به اهداف تولید مثلی مردان منجر شود.

با روشن شدن این موضوع، محققین امیدوار به ایجاد یک گفت و گو در مورد باروری مردان هستند که می تواند الهام بخش مربیان بهداشت و پزشکان مراقبت های بهداشتی جهت ارائه آموزش عمومی برای ترویج بهداشت باروری در مردان از سن جوانی باشد، به طوری که آنها بتوانند اقدامات ضروری جهت حفظ  باروری خود را داشته باشند.

پایان مطلب/

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه