تاریخ انتشار: دوشنبه 22 آذر 1395
 تاسیس انستیتو جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در اهواز
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد

  تاسیس انستیتو جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در اهواز

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از برنامه این دانشگاه برای تأسیس یک انستیتو تحقیقاتی با محور پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار این طرح، فرآیند تأسیس این مرکز در هفته پژوهش آغاز می‌شود.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر بهزاد شریف مخمل‌زاده با بیان اینکه در هفته پژوهش فعالیت‌های متعددی از جمله معرفی پژوهشگران برتر، برگزاری المپیادهای علمی و شرکت در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: همچنین در هفته پژوهش تعدادی سخنرانی علمی در محورهای خاص تولید دانش با دعوت از سخنرانان برجسته کشوری در دانشگاه ارائه خواهد شد.

وی از برنامه این دانشگاه برای تأسیس انستیتو جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد و گفت: اگر مقدمات کار انجام شود، می‌توانیم تأسیس این مرکز را در هفته پژوهش اعلام کنیم. این انستیتو که محورهای اصلی فعالیت آن پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی خواهد بود، دربرگیرنده مراکز تحقیقاتی مختلفی است که هم کار آموزشی و هم پژوهشی انجام می‌دهد.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه انستیتو به‌عنوان یک مرکز جامع تحقیقات همانند یک پژوهشکده روی موضوع خاصی تمرکز دارد، گفت: برای این انستیتو موضوع ساخت اندام‌های مصنوعی بدن و به عبارت دیگر پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی در نظر گرفته شده است و با تأسیس آن مراکز تحقیقاتی جدیدی زیرمجموعه این مرکز شکل می‌گیرد؛ البته یکی، دو مرکز تحقیقات فعلی نیز می‌توانند ذیل آن قرار گیرند.

شریف مخمل‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر نقشه و طرح این انستیتو آماده شده و در صورت تعیین تکلیف تأمین اعتبار مورد نیاز آن، به‌طور قطعی می‌توانیم آغاز پروژه تأسیس این انستیتو را در هفته پژوهش اعلام کنیم. اعتبار مورد نیاز برای تأسیس این مرکز 26 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 27 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهار داشت: برخی از این مراکز دارای مجوز موافقت اصولی و برخی نیز موافقت قطعی از وزارت بهداشت هستند، اما همه مراکز دانشگاه مجوز اصولی خود را از وزارتخانه دریافت کرده‌اند. در حال حاضر حدود 10 مرکز با ارزیابی‌های وزارتخانه موفق به اخذ مجوز قطعی شده‌اند و با توجه به بازدید اخیر تیم بازرسی وزارت بهداشت از سه مرکز دیگر، در صورت تأیید این مراکز تعداد مراکز تحقیقاتی دارای مجوز قطعی در دانشگاه به حدود 13 تا 15 مرکز می‌رسد.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: بر این اساس می‌توان گفت بیش از نیمی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه دارای مجوز قطعی هستند اما هنوز هیچ‌کدام از این مراکز و هیچ مرکز تحقیقاتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز نتوانسته‌است ردیف بودجه مستقل دریافت کند.

شریف مخمل‌زاده با تصریح بر اینکه برای سه مرکز تحقیقاتی به‌جد به‌دنبال تخصیص ردیف بودجه مستقل هستیم، گفت: بر اساس بخشنامه‌های وزارت بهداشت مراکز دارای مجوز قطعی باید ردیف بودجه مستقلی پیدا کنند، اما هنوز متأسفانه این موضوع برای هیچ‌کدام از مراکز تحقیقاتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز محقق نشده و از سوی وزارت بهداشت ردیفی تعلق نگرفته است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه