تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 اسفند 1391
سلول های بنیادی جایگزین پیوند عضو

  سلول های بنیادی جایگزین پیوند عضو

تکنولوژی پیوند سلول های بنیادی در حال پیشرفت و آزمایش عضو ها و بافت های جدید است.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان، جراحی به نام Paolo Macchiarini توانسته است نایی با استفاده ازسلول های بنیادی مهندسی شده بسازد . این عضوترکیبی از مواد زیستی و مصنوعی است.او اکنون در صدد استفاده از تکنیک برای تولید مجدد بافت هایی با  پیچیدگی بیشتر مانند مری و دیاگرام و اعضایی نظیر قلب و ریه است. این پژوهشگر نتیجه تلاش های خود در آزمایشگاه را  برای تولید مغز در موش ها و رت ها آغاز کرده است.قسمتی از یافته های وی درجلسه سالیانه علمی AAAS در بستون امریکا ارائه شده است.
در سال 2011 گزارشی توسط رسانه ها در سراسر جهان منتشر شد که حاکی از این نکته بود که بیماری نایی را دریافت کرده است که با سلول های بنیادی خود او پوشانده شده است.
این جراح  تجارب به دست آمده در هر عمل را مفید دانسته و در ارتقای تکنیک موثر می داند و در حال بررسی آن ها را در سایر زمینه ها مانند نورولوژی است.  هدف از این تحقیقات به کار گیری پتانسیل های درمانی بدن برای فرد بیمار است. در گزارش ارائه شده توسط Macchiarini به کاربرد این تکنیک برای چندین بیمار در آینده اشاره شده است. در مورد یک دختر بچه دو ساله که از هنگام تولد فاقد نای است و با وسیلهای لوله ای شکلی قادر به تنفس است،این جراح  قصد داردبرای اولین باراز این تکنیک استفاده کند. برنامه دیگر وی به کار گیری این روش برای پیوند مری است که عضوی پیچیده تر از نای است و دارای ماهیچه می باشد.
در آزمایشاتی که بر روی رت ها انجام شده،این گروه تحقیقاتی احتمال جایگزینی مغزی را که توسط تصادفات، تیراندازی و جراحی آسیب جدی دیده بررسی کرده اند.هدف این مطالعه جایگزینی قسمت از دست رفته مغز با سلول های بنیادی کشت داده شده به منظور جلوگیری عواقب آسیب وارده می باشد.نتایج این آزمایشات مثبت ارزیابی شده اند.
این روش درمانی برای دو بیمار با آسیب حاد ریوی نیز به کار رفته است و بهبود ناگهانی در عملکرد ریه مشاهده شده است. 
نتایجی که از به کار گیری این تکنیک در درمان بیماران به دست آمده برای اولین بار شواهدی را ارائه می کند که درمان با سلول های بنیادی می تواند جایگزین امیدوارکننده ای برای ترمیم عملکرد عضوهای آسیب دیده بدون نیز به حذف آن ها یا جایگزینی آن ها با عضو سالم فرد دیگری  باشد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه