تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 اسفند 1391
4 بیمار حیات دوباره یافتند
با اهدا عضو جوان 33 ساله در قم

  4 بیمار حیات دوباره یافتند

بیمار مرگ مغزی در قم به چهار بیمار دیگر حیات دوباره بخشید.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مسئول شناسایی و فراهم‌آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این بیمار که در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود، پس از تشخیص مرگ مغزی و اخذ رضایت خانواده برای پیوند اعضا به تهران منتقل شد.
 
وی ادامه داد: این بیمار، جوانی 33 ساله بود که در حادثه تصادف دچار ضربه سر و خون‌ریزی مغزی شده بود.
 
ولی‌الله صمدی خاطرنشان کرد: بیمار مدت سه روز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی بستری بود و مورد عمل جراحی قرار گرفت، اما متأسفانه اقدامات درمانی برای این بیمار اثرگذار نبود و پس از تشخیص مرگ مغزی برای این بیمار، موضوع اهدای اعضاء با خانواده این فرد مطرح و با موافقت والدین مراحل پیوند اعضا پیگیری شد.
 
وی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، تصریح کرد: به دلیل بی‌اطلاعی خانواده‌ها با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم، متأسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.
 
مسئول شناسایی و فراهم‌آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: با پیوند اعضای این بیمار شامل قلب، ریه، کلیه‌ها، کبد، پانکراس، قرنیه‌ها و نسوج چهار بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات می‌یابند و زندگی 12 بیمار دیگر نیز بهبود می‌یابد.
 
وی در پایان بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون، چهار بیمار مرگ مغزی از قم برای اهدای عضو به تهران منتقل شدند.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه