تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 اسفند 1391
روشی جدید برای بهبود چسبندگی ایمپلنت های پلیمری نخاع به استخوان

  روشی جدید برای بهبود چسبندگی ایمپلنت های پلیمری نخاع به استخوان

محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی برای اولین بار با موفقیت ایمپلنت های پلیمری را با یک غشاء زیست فعال پوشش دادند.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily:  این کشف میزان موفقیت ایمپلنت را که اغلب در جراحی نخاع استفاده می شود بهبود می بخشد.
پلیمر استفاده شده در این ایمپلنت ها پلی اتراترکتون (PEEK) است که به خوبی به استخوان و یا بافت های دیگر بدن متصل نمی شود واین می تواند سبب اصطکاک ایمپلنت با بافت های اطراف شود که منجر به عوارض بالینی و نیاز به جراحی مجدد می شود.
دکتر افسانه ربیعی مهندسی مکانیک و هوا فضا در دانشگاه کارولینای شمالی و نویسنده این مقاله می گوید: ما به دنبال یک پوشش زیست فعال که به ایمپلنت های پلیمری اجازه پیوند به بافتهای اطراف را دهد ، بودیم. مشکل اینکار این بود که این پوشش می بایست تا 500 درجه سانتیگراد حرارت داده می شد، اما این پلیمر در 300 درجه ذوب می شد، در نهایت این مشکل را برطرف کردیم.
اولین گام دراین روش جدید،  پوشش ایمپلنت با یک غشاء نازک (YSZ) بود. مرحله دوم شامل ایجاد یک پوشش هیدروکسی آپاتیت بود که فسفات کلسیمی است که به خوبی با استخوان متصل می شود. محققان سپس لایه هیدروکسی آپاتیت را با استفاده از مایکروویو گرم کردند. لایه YSZ به عنوان یک سپر حرارتی عمل کرده و از ذوب شدن PEEK جلوگیری می کند. درعین حال حرارت به هیدروکسی آپاتیت یک ساختار کریستالی می دهد که باعث ثبات آن در بدن می شود، به این معنی که فسفات کلسیم آهسته تر حل شده و به استخوان اطراف متصل می شود.
ربیعی می گوید "در حال حاضر با دریافت کمک مالی از موسسه ملی بهداشت برای ادامه تست حیوانی در حال بهینه کردن این روش هستیم، هدف بعدی ما حرکت به سوی تست بالینی است."
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 13 خرداد,1392

لیلا عرب

با سلام
سئوال شما در محدوده تخصص جراحی مغز و اعصاب و تکنیک جراحی است که از حیطه این سایت که مربوط به سلول های بنیادی است خارج است.

چهارشنبه, 08 خرداد,1392

علیرضا سالاری

سلام برای بهبود درمان جراحی های تومور نخاع تکنولوژی جدیدی هم هست ؟
اگر میشه ی میل بهم بزنید
با تشکر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه