تاریخ انتشار: جمعه 04 اسفند 1391
دومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی خون بند ناف برگزار شد

  دومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی خون بند ناف برگزار شد

دومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی خون بند ناف پژوهشگاه رویان با همکاری شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان در سالن همایش‌های این پژوهشگاه برگزار شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش ایسنا، دکتر مرضیه ابراهیمی، دبیر علمی همایش، در این مراسم با تاکید بر این که رسیدن به درمان‌های مدرن نیازمند همکاری تحقیقاتی علوم پایه و بخش بالینی است، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این سمپوزیوم نیز همین است تا با ارائه مباحث جدید در زمینه‌ی سلول درمانی با استفاده از سلول‌های بنیادی و نیز معرفی و ارائه گزارش کار بانک‌های خون بند ناف موجود در کشور و مراکز پیوند، زمینه‌ساز به مصرف رساندن سلول‌های بنیادی تولید شده از خون بند ناف باشد.

 

 

به گفته وی بخش علمی این سمپوزیوم با محورهای طب ترمیمی، پیوند خون بند ناف و ذخیره‌سازی خون بند ناف برگزار می‌شود و بخش کارگاهی آن نیز فردا محورهایی چون جمع‌آوری و انتقال خون بند ناف، سنجش کلونی و روش تعیین HLA خواهد داشت.

 

ابراهیمی با اشاره به این که برگزاری این گونه سمپوزیوم‌ها و همایش‌های علمی به تنهایی امکان‌پذیر نیست، از مرکز تحقیقات هماتولوژی آنکولوژی و پیوست سلول‌های بنیادی، موسسه خیریه‌ی محک، انجمن خون و سرطان کودکان ایران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی شهید بهشتی و سازمان انتقال خون ایران برای همکاری در برگزاری این سمپوزیوم تشکر کرد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه